KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 29, 2008

"Itu kerja Orang PAS" kata polis bodoh.

Banner biadap dipasang oleh Orang PAS?
amdang81.blogspot

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Aku masih ingat ketika mana Peristiwa Berdarah Batu Burok 809 berlaku. Ketika itu puak-puak UMNO menyerang dengan pelbagai banner yang mengecam dan menuduh PAS adalah dalang kepada kejadian tersebut. Isu bakar bendera juga turut menjadi hangat apabila gambar seorang lelaki yang berhelmet sambil memegang bendera dengan gaya sedang membakarnya disiarkan di dada akhbar.

Nama jurukamera Imran Makhzan ketika itu hangat seketika kerana dipercayai satu-satunya individu yang bertanggungjawab mengambil gambar berkenaan. Gambar itu dipersoalkan oleh beberapa pihak yang mendakwa gambar itu adalah super impose dan diragui kesahihannya. Isu bakar bendera itu lenyap bersama dengan

Kali ini isunya adalah banner "Kami Nak Idris, Natang!". Sehingga hari ini aku tidak melihat ada mana-mana individu tampil menyiarkan gambar pegun banner berkenaan. Samada laporan polis, kecaman mahupun bantahan yang dilakukan oleh mana-mana pihak adalah merujuk kepada siaran berita ntv7 dan TV3. Rakaman video jarang menipu. Apatah lagi amat sukar membuat super impose bagi gambar video.

Semalam, polis mengeluarkan suatu kenyataan bahawa 4 kertas siasatan dibuka berkenaan isu pelantikan MB Terengganu. Antaranya adalah berkenaan kain rentang yang menghina itu.

Terdahulu dalam satu pertemuan beberapa individu dengan seorang pegawai polis Terengganu, apabila diminta siasat berkenaan kain rentang biadab itu, selamba sahaja dijawab polis berkenaan. "Itu kerja orang PAS!".

Terkejut dan bengang dengan jawapan yang diberikan, polis tersebut diminta melihat dengan lebih teliti muka-muka individu yang berkenaan yang memegang banner. Gambar di 'zoom' dengan lebih dekat. Akhirnya polis terbabit terdiam. Mungkin dia juga kenal dengan pemegang kain rentang berkenaan.

Kelmarin, Sabri Alwi (Mat Kerok) menafikan dia ditahan pihak polis berkenaan isu kain rentang tersebut dan berita itu keluar dalam akhbar semalam. Aku mendapat maklumat, semalam Mat Kerok ditahan untuk dibantu siasatan. Namun belum keluar dalam akhbar berita itu pada hari ini. Ke dah keluar, cuma aku tak baca?

Dalam akhbar semalam Mat Kerok 'mengaku' bahawa dia telah melarang penyokong UMNO dari menaikkan kain rentang berkenaan, namun tidak diendahkan. Malahan katanya dia juga melarang penyokong UMNO berteriak, namun turut tidak diendahkan. Kelakar skit bilamana Mat Kerok mendakwa 1000 penyokong UMNO berkumpul di Seri Iman pada hari berkenaan. Sedangkan TV3 hanya memberitakan sekadar 100 penyokong sahaja. Adakah TV3 juga sudah mula berbohong dengan UMNO? Heheheh. Petanda awal nak jadi pembangkang la tu.

Apapun, aku kira polis sudah mula menjalankan siasatan. Alhamdulillah semoga cepat-cepat dapat tangkap mereka yang terbabit. Aku suka untuk cadangkan dikeluarkan muka-muka mereka yang terdapat dalam rakaman berita berkenaan, dan disiarkan di dalam akhbar-akhbar perdana. Aku berbesar hati untuk bantu mencari mereka yang berkenaan. Aku juga sedia menawarkan RMo.50 untuk ganjaran bagi sesiapa yang memberi maklumat sehingga si biadap dari UMNO itu ditangkap dan di bawa ke muka pengadilan.

Wallahua'lam

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive