KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 29, 2008

PECAH DARA?


Semua TV perlu 'banned' Ustazah cakar rimau
penyokong-kj.blogspot.

Saya ada menerima email dari seorang pembaca mengkritik cara Ustazah 'cakar harimau' dalam satu rancangan 'Takut Kahwin' yang disiarkan oleh Tv9 pada 27 Mac 2008.

Antara yang diulas oleh Ustazah ini ialah 'pecah dara'?

Pada pendapat saya Ustazah harimau ini bila dilihat cara atau style dan gaya dirinya lebih menonjol sebagai 'Ustazah gatal atau Ustazah miang'.

Sepatutnya seseorang yang berimej 'Ustazah', beliau perlulah menampilkan diri dan imej serta gaya seorang muslimah yang ada adab dan gaya seorang muslimah. Orang seperti ini jika ditawarkan menjadi YB oleh parti Umno, maka akan menjadi lebih teruk dari anak Pak Ibrahim itu. Tetapi jika diterima oleh PAS, maka itu tanda-tanda Kelantan akan jatuh ketangan BN selepas itu.

Lihat saja Ust Mashitah. Sebelum masuk politik semasa beliau aktif berceramah di TV, beliau sentiasa menyebut aurat sana...aurat sini...sentuh sana haram...sentuh sini haram. Tetapi bila dah masuk Umno dah boleh bersalam menggengam tangan dengan eratnya dengan Zaid Ibrahim semasa selepas upacara angkat sumpah sebagai senator baru-baru ini.

Kenapa mereka dipanggil ustazah/ustaz - kerana mereka menuntut ilmu agama. Kenapa seseorang itu dipanggil Dr. - kerana beliau menuntut ilmu perubatan. Kenapa seseorang itu dipangil cikgu - kerana beliau menuntut ilmu pendidikan. Kenapa seseorang itu dipanggil Ir. -kerana beliau menuntut ilmu kejuruteraan. Kenapa apa seseorang itu dipanggil Lawer - kerana beliau menuntut ilmu perundangan. Kenapa seseorang itu dipanggil Kapten, Mejar atau Jenderal kerana - beliau mununtut ilmu ketenteraan.

Jadi gelaran atau panggilan pada seseorang itu belum tentu menggambarkan dirinya dan hatinya betul-betul kearah itu.

1 comments:

Anonymous said...

no comment. smua org tak kira baik atau tidak mmg kne muhasabah diri.

Posting terkini

Blog Archive