KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 19, 2008

Talkin buat Umno?

n32.blogspot.com

Saya terima isyarat bahawa Umno semakin tenat dan kini sedang meniti nazak yang memungkinkan segala-galanya ranap dan musnah sama-sekali. Rupa-rupanta doa Tok Guru tempoh hari tidak berakhir dengan dikurniakaan kejayaan buat PAS di Kelantan semata-mata. Rupa-rupanya doa dengan air mata bercucuran Tok Guru turut mencetuskan pecah-belah dan kehancuran di dalam Umno.

Kabinet PM Dollah Badawi, retak apabila dua orang Timbalan Menteri enggan menerima tawaran jawatan. Kata Tengku Azlan, beliau telah lama sebagai Timbalan Menteri, selayaknya beliau naik sebagai menteri penuh. Dalam hal ini saya bersetuju takkanlah Mat Taib lebih layak dari Ku Lan!

Kemudian sebentar tadi diumumkan Radzi Sheikh Ahmad, yang digugurkan dari jawatan menteri, telah meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Agung Umno. Dan adalah difahamkan sebentar tadi jam 2.30 petang, Rafidah Aziz turut akan meletakkan jawatans ebagai Ketua Wanita Umno.

Apa dah jadi Umno?

Tidak pernah dalam sejarah parti itu perkara-perkara yang kita lihat hari ini berlaku. Tidak pernah Umno hilang begitu banyak kerusi, tetapi ia berlaku hari ini. Tidak pernah pimpinan Umno tolak jawatan Timbalan Menteri, tetapi ia berlaku hari ini. Tidak pernah Setiausaha Agung (dan jika benar Ketua Wanita juga) letak jawatan sebegini, tetapi berlaku hari ini.

Saya difahamkan krisis retak menunggu belah dalam Umno ini tidak berakhir disitu sahaja.

Banyak lagi yang kecewa dan tidak berpuasa hati turut akan mengambil tindakan. Di Terengganu difahamkan kira-kira ADUN Umno bersetuju menolak Idris Jusoh sebagai MB. Begitu juga halnya dengan mereka yang hilang keyakinan terhadap kredibiliti dan kemapuan Dollahs ebagai Presiden dan PM.

Ya Allah yang menurunkan kitab yang menggerakkan awan, yang menghancurkan tentera Ahzab, hancurkanlah mereka, dan menangkanlah kami keatas mereka.

1 comments:

Anonymous said...

Dollah Badawi mesti meletak jawatan serta merta atau dipecat oleh rakyat Malaysia.Dialah punca segala pepecahan rakyat Malaysia yang berlaku sekarang, punca segala rasuah, kronisma.

Posting terkini

Blog Archive