KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 25, 2008

TAK BERANI, TAK BOLEH JADI MENTERI

Police record Jamaluddin Jarjis statement
HardT - Police today record a statement from former Science, Technology and Innovation Minister Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis regarding sexsual harassment report made by the five star hotel employee.

Its is learn that Jamaluddin well know as JJ give his statement at 11am today.
The victim, a 32-year-old assistant supervisor, lodged a police reportagainst JJ last Friday at 9pm, a day after the alleged molest.
The woman claimed in the report that the ex-minister had entered thehotel's tobacco outlet she was employed at and asked for a closer look ata selection of cigars displayed in a glass case.

She claimed that the 57-year-old former minister touched her waistwhile he was choosing a cigar from the case placed on the glass counter. more...
Itu lapuran yang baru di petik dari HardT. Baca keratan artikel yang berikut, kesalahan yang lepas, tentang kesalahan yang lebih kurang sama .....
Seorang lelaki ditangkap kerana cubaan mencabul
IBU PEJABAT POLIS DAERAH TAWAU, SABAH. - Seorang lelaki ditangkap ...
Pengawal keselamatan berumur 40 tahun ditangkap atas dakwaan mencabul kehormatan beberapa pelajar sekolah menengah di sini dengan mendedahkan kemaluannya kepada mereka baru-baru ini.Suspek yang bekerja di sebuah bilik pameran kereta di Batu 4,ditangkap polis setelah menerima maklumat pada kira-kira pukul 6.25 pagi,sabtu lepas.Pemangku Ketua Polis Tawau,Supt Ramli Ali Mat berkata,lelaki itu ditangkap ketika dalam perjalanan ke tempat kerjanya dan menambah polis juga percaya suspek cuba menganggu bebrapa lagi pelajar sebelum dia ditangkap.

Jumaat lepas seorang pelajar membuat laporan polis mendakwa suspek yang tinggal di Kampung Sri menanti,menganggu beberapa pelajar perempuan disekolah itu.Supt Ramli berkata pelajar itu mendakwa suspek menunjukkan kemaluannya dan menjulurkan lidahnya kepada para pelajar itu sebelum memegang punggung mereka.Kes itu sedang disiasat mengikut Seksyen 354 kanun Keseksaan kerana menyerang untuk tujuan mencabul kehormatan yang membawa hukuman penjara 10 tahun atau denda atau sebatan dengan mana-mana dua hukuman seperti itu. more...
Tak cukup dengan satu kes, kita rujuk kes yang berikut ini ....
Cabul menantu
Alor Setar - Seorang lelaki berumur 48 tahun telah ditahan polis hari ini kerana telah mencabul kehormatan menantu perempuannya. Kejadian dikatakan berlaku lebih kurang pukul 11 pagi apabila tertuduh dikatakan telah masuk ke dlm bilik menantunya yg pd masa itu tinggal berseorangan kerana suaminya telah pergi bekerja.. Tertuduh kemudian dilaporkan telah memaksa mangsa menanggalkan bajunya lalu tertuduh telah meramas dan menghisap buah dada mangsa. Jiran2 dpt menangkap tertuduh setelah mendgr jeritan mangsa lalu membawanya ke balai polis. more...
Dan lagi ........
Cabul dalam Ambulan
Seorang sukarelawan tetap Jabatan Pertahanan Awam (JPA3), dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam atas tuduhan mencabul kehormatan seorang wanita berusia 23 tahun pada 7 April lalu.

Shahrul Norzaimi Salim, 30, bagaimanapun mengaku tidak bersalah apabila tuduhan dibacakan jurubahasa di hadapan Majistret Azniza Mohd Ali dan meminta dibicarakan.

Shahrul yang juga anggota penyelamat JPA3 didakwa melakukan perbuatan itu di dalam sebuah van JPA3 dengan nombor pendaftaran WBK 3468, sewaktu menghantar mangsa dari Taman Melati, Setapak ke Hospital Kuala Lumpur (HKL). more...
Dan ... dan .... dan lagi. Banyak nye kes cabul kat Malaysia ni. Mahu tahu, cuma perlu taip "mencabul kehormatan" pada ruangan search di Google atau Yahoo, anda akan dihidangkan dengan semua bentuk kes kes pencabulan dulu dan yang baru berlaku. Semua itu untuk kita membezakan antara kes kes dan tindakan yang dikenakan. Cara kebiasaan, dapat lapuran .... tangkap dan siasat. Ada pulak kes yang .... lapur...tunggu, siasat dan tak buat apa apa.

Yang membezakan antara kes kes ini adalah pesalah dan mangsanya. ..... Aii kalau kena, malu dapat, sakit pun dapat. Itu kata kita, lantas, Nak laku apa sahaja, kena fikirkan undang undang kerna kita jenis manusia yang bertamadun dan tau tentang tanggung jawab. Hanya undang undang dan iman yang boleh kawal hidup kita, tapi tidak pada mereka yang tidak bertamaddun. Otak beku, sombong dan perangai macam haiwan di rimba.

Mencabul kehormatan ni hukumannya boleh tahan beratnya. Selain penjara, sebat dan macam macam lagi. Keluar nanti, nama pun busuk, orang tak caya. Kononnya bila hukuman lebih berat, orang lagi takut nak buat kesalahan. Tapi ada orang yang tidak hairan. Malaysia ni bapak diorang yang punya. Kalau ikut undang undang ..... kes pencabulan adalah,
Dibawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan boleh dijatuhi hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana daripada dua hukuman itu. Huhhhh....gempak !!! Gila b.b. punya gempak.
Kes berkaitan dengan bekas Menteri yang baru berlaku akan disiasat, walaupun mangsa telah membatalkan siasatan. Itu kata polis. Tapi kata aku....." mereka siasat dan lepas tu.............shhhhhhhh". "Hello bro !!! gua tak dengar cerita !!!"

Bosan....dengan semua ini kerana tindakan yang tidak sama rata antara rakyat kita. Sedangkan kita diajar dan disuruh hafal serta amalkan Rukun Negara, tidak kira pemimpin atau rakyat. Apa kata Rukun Negara? Mereka yang cipta ... aku yang baca, KEDAULATAN UNDANG UNDANG dan KESOPANAN DAN KESUSILAAN. Diorang ada ingat ka?

Bila agaknya kita nak rasa undang undang sebenar? Teringat dengan kata kata DS Anwar Ibrahim ... "UNDANG UNDANG RIMBA". Yang kuat belasah yang lemah. Yang lemah tak boleh lawan yang kuat. Dan, Undang undang negara kita untuk orang lemah manakala untuk orang yang kuat, tak hairannya. Bunuh boleh lepas .... inikan setakat mencabul. Kenyit sebelah mata, orang tutup buku, berebut tarik lapuran. Polis nak siasat pun ketaq lutut. Nak tangkap? Tak berani nye....takut hilang jawatan, anak bini bimbang makan pasir cicah air longkang. Tertendang kereta YB, hati dah tak karuan. Bimbang di pindah kawasan.

Aku....masih seperi ini, takut pada tindakan undang undang kerana aku manusia yang bertamaddun. Tak minum arak dan tidak suka suka raba bontot perempuan. Mungkin sebab aku takut....maka aku tak boleh jadi menteri. Ada logik ka?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive