KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 29, 2008

2 minggu, pastikan tembok penghadang dialihkan

suarakeadilan - Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim berjanji akan menyelesaikan masalah mengenai tembok penghadang bagi laluan jalan raya di Bandar Mahkota Cheras dalam tempoh dua minggu ini.

Menurutnya ketika mengadakan lawatan di sini tengah hari tadi, Khalid berkata, perkara ini melibatkan Narajaya Sdn Bhd. dengan Grand Saga Sdn Bhd bukannya melibatkan penduduk disini.

“Apa yang kita mahu sekarang ialah jalan dibuka,” tegas beliau dan disambut dengan sorakan kira-kira 200 penduduk yang hadir.

Mengulas perkara yang sama Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor, Ronnie Liu berkata pemasangan penghadang tembok oleh pihak Grand Saga tidak mendapat kebenaran daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ), Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR).

Beliau berkata hanya LLM atau Menteri Kerja Raya yang boleh memberi arahan memasang penghadang itu atau membukanya.

Sementara itu, Kerajaan negeri Selangor akan mengadakan mesyuarat agung tergempar (EGM) kerana kerajaan negeri mempunyai saham sebanyak 20 peratus melalui Kumpulan Perangsang Selangor (KPS).
... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive