KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 3, 2008

5 negeri Pakatan Rakyat tak bantu Harakah?

Lima negeri sudah berkerajaan Pakatan Rakyat. Kerajaan lima negeri ini pada hemat saya bolehlah menghulurkan apa-apa bantuan sekadar kemampuan mereka. Tidak kiralah sama ada secara terus, melalui anak-anak syarikat atau apa- cara lain. Biar dalam bentuk tempat, dana dan sebagainya.

Malah, jutawan dan dermawan dalam gerakan siasah juga boleh membantu akhbar Harakah dalam melaksanakan tugas harian akhbar kerdil ini yang telah memberikan impak yang positif selama ini.

Apa yang diketahui, secara umumnya, akhbar mendapat pulangan dari pengiklanan dan langganan pembaca. Namun adakah pengiklanan Harakah dapat menampung kos penerbitan, utiliti, gaji kakitangan dan sebagainya.

Saya berpengalaman bekerja dengan akhbar tabloid seperti Harakah. Asam garamnya terlalu perit namun kerana azam, cita-cita dan mungkin juga sumbangan kecil ke arah perjuangan, itulah yang dapat dilakukan.

Difahamkan akan ada akhbar harian yang sedang diperjuangkan oleh kerajaan lima negeri. Namun, Harakah perlu diteruskan kerana jasanya kepada masyarakat bukan kecil.

Dalam pada itu saya mencadangkan agar satu think tank diwujudkan dalam bidang maklumat dengan peranan utama boleh dimainkan oleh Harakah dengan kerjasama Setiausaha-Setiausaha Akhbar Menteri Besar dan Ketua Menteri di lima buah negeri.

Lutfi, saya kira boleh membantu mengadakan perjumpaan dengan blogger-blogger dan penulis media yang sehaluan dengan citarasa Barisan Rakyat. more... on harakahdaily

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive