KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 3, 2008

Para Mufti Perlu Contohi Dr Mohd Asri

msomelayu - TAHNIAH dan syabas diucapkan kepada Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin di atas sikap tanggungjawab dan ketegasannya berhubung dengan gejala negatif dan maksiat yang sedang melingkungi kehidupan umat ketika ini.

Tindakan Jabatan Mufti Perlis melarang penampilan seorang penyanyi bernama Faizal Tahir dalam konsert Jom Heboh yang kini berlangsung di negeri Perlis dialu-alukan dan satu langkah yang tepat dan wajar dipuji. Dipercayai larangan ke atas penyanyi itu ekoran sikap penyanyi itu melampau dan tidak mencerminkan sebagai orang mukmim sejati ketika membuat persembahan.

Seperti mana kata Mohd Asri beliau bukan anti manusia bernama penyanyi itu ataupun anti muzik, tetapi yang beliau mahukan konsert itu hendaklah berdisiplin dan bermatlamat baik. Memang tidak ada gunanya konsert seperti Jom Heboh itu kalau ianya berlandaskan kepada nafsu dan hiburan jahiliah seratus peratus tanpa membangun diri manusia.

Pandangan dan pendirian tegas dan jelas Mohd Asri bukan saja dalam hal konsert, tetapi projek Islam Hadhari juga banyak sudut yang dalam pengamatannya tidak dimenepati kehendak Islam dan ia perlu direformkan. Menurutnya Islam Hadhari satu slogan politik yang sedap didengari tetapi kosong dan tidak membawa apa-apa erti kepada pembangunan Islam. Justeru katanya ia perlu dirombok sebelum keadaan parah. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive