KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 26, 2008

Belajar Cara Jepun Bantu Pesawah

http://images.inmagine.com/img/corbis/crbs006/crbs0061597.jpgbulanpenuh2012 - Pada 13 Mei 2008, Harakahdaily melaporkan Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) dalam soalan tambahannya di Dewan Rakyat mengemukakan soalan kepada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani sama ada kerajaan merancang untuk memberi subsidi pertanian sehingga 90 peratus bagi menghadapi kegawatan makanan yang berlaku di dunia hari ini.

Katanya, di negara-negara maju seperti Jepun, kerajaan sanggup memberikan subsidi pertanian sehingga 90 peratus untuk bekalan negara dan masih dapat menampung keperluan bagi sektor lain.

Soalan Tuan Guru telah dijawab sendiri oleh menteri berkenaan. Dan seperti biasa hujah-hujah dan idea bernas dari pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat diketepikan oleh kerajaan. Dalam jawapannya menteri lebih menumpukan kepada jumlah subsidi dan bantuan yang telah diberikan kepada para pesawah selama ini.

Pada 23 Mei 2008, Reuters melaporkan bahawa Amerika Syarikat dan Jepun pada dasarnya telah bersetuju untuk melaksanakan tindakan drastik untuk mengatasi masalah kebuluran global dengan menstabilkan pasaran beras dunia.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive