KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 17, 2008

Mayat Isteri dan 2 Anak Belum Dikuburkan

bulanpenuh2012 - [...] Pagi 13 Mei 1969, giliran samseng-samseng Umno pula berkumpul di rumah Datuk Harun Idris di Kg. Baru. Mereka dikerahkan untuk berarak di sekeliling Kuala Lumpur bagi membalas perarakan Gerakan dan MCA.

Mereka juga diberi tugas tambahan untuk membunuh cina. Maka segala senjata tajam dibekalkan beserta kain lilitan kepala bewarna putih.

Samseng-samseng ini bergerak beramai-ramai membunuh cina dan membakar kedai dan kereta.

Samseng-samseng Gerakan dan MCA pula mengedarkan senapang dan peluru kepada orang cina dan meminta mereka menembak man-mana orang melayu yang menghampiri.

Begitulah perangai kedua-dua pihak durjana ini yang menghasilkan korban lebih 1,000 orang (angka rasmi kerajaan hanya kurang 200 orang). Manakala jumlah mayat yang tidak dikira seperti isteri dan anak Lim Wei Hao yang mungkin hancur di dasar Sungai Gombak tidak pernah dikira.

Adakah PAS dan DAP terlibat? Bagi Lim Wei Hao, 2 parti ini tersepit dengan keadaan pada masa itu. Namun dia tetap yakin hingga ke hari ini bahawa tangan-tangan pemimpin dan penyokong PAS dan DAP bersih dari darah cina dan melayu.
... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive