KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 25, 2008

100 hari Pakatan Rakyat

matsamankati - [...] Aku tak mau buat ranking, tapi aku cuma rangkum.

Dari segi ketokohan, Guan Eng masih pilihan pertama. Melayu, Cina India, semua setuju, kecuali orang Umno. Pilihan kedua aku bagi kat Nizar. Bila dia cakap, semua orang faham. Tapi dia kena buat garis pemisah sikit, diantara status dia sebagai MB dengan penceramah Pas. Dalam banyak ceramah dia yang aku dengar, masih banyak belum berubah. Gaya dan pertuturan masih macam penceramah jalanan macam aku.

Pilihan Ketiga, Khalid. Masih macam tokoh korporat. Khalid kena ingat, dia bukan CEO Sime Darby. Dia naik pasai politik. Bila dah naik, jangan lupa orang bawah. Sekarang, orang bawah dah merungut, silap-silap, depa rentap balik kebawah. Last sekali Azizan Razak. Senyap sepi, tak tau apa dia buat. Tup-tup di jatuhkan bom, nak tebang sejuta pokok balak. Kalau ada nombor lima, aku bagi dia nombor lima, tapi pasai aku rangkum sampai nombor empat, nasib dia la.

Pasai apa empat saja? Kelantan tak boleh ditegur. Kalau ditegur, depa suruh aku pi mengaji. Depa dah pandai, tak payah dengar cakap kutu berahak macam aku. Dah tua pun nak rock lagi.

Ketelusan.Penang nombor satu. Selangor nombor dua, Perak nombor tiga dan Kedah nombor empat. Orang tanya, pasai apa Kedah nombor empat, sedangkan depa tak ada buat salahpun? Betui la. Orang yang tak buat apa-apa, memang tak buat salah. Lagi banyak yang dia cuba, lagi banyanyak risiko kesalahnnya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive