KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 25, 2008

Petra, Rosmah dan Yong Teck Lee

matsamankati - [...] Kemudian, siapa pula yang akan menjadi Timbalan PM? Sekiranya 30 MP BN ini menyertai PR, Pas akan menjadi minoriti didalam PR, tak kan nak bagi Pas jadi TPM? Keadaan ini menyebabkan Anwar tidak dapat melakukan proses cross over dalam masa terdekat. Tetapi untuk menunggu sehingga 16 September, terlalu lama. Dan didalam jangka masa ini, macam-macam boleh berlaku. Oleh itu, Anwar perlu memastikan Pak Lah kekal menjadi PM sehingga September 2008.

Najib pula kekurangan sokongan dikalangan MP BN untuk melakukan tindakan, lantas menghubungi Pas untuk meminta pertolongan. Tidak diketahui, apakah yang dijanjikan oleh Najib kepada Pas, tetapi ramai dikalangan pemimpin Pas tertarik dengan tawaran Najib. Sekitar tarikh yang sama dengan pengumuman Yong Teck Lee, sekumpulan pemimpin Pas pergi keLondon untuk melakukan persiapan terakhir dengan wakil Najib.

Pengumuman SAPP untuk membuat usul undi tidak percaya terhadap Pak Lah hanyalah satu strategi untuk melihat kekuatan Najib. Orang-orang Najib dikatakan sudah bersedia untuk menyokong usul undi tidak percaya itu. Lantas, pada 20/6/08, SD Raja Petra 'terbocor'. Ini untuk menghalang rancangan Najib untuk menjatuhkan Pak Lah.

"Kebocoran' SD Raja Petra membuatkan sebahagian MP serba salah. Bagaimana Kalau Pak Lah gugur? Apakah tempat beliau wajar diberikan kepada seorang yang diragui kewibawaannya?

Pak Lah selamat buat seketika. Penyokong Najib sudah dikenalpasti dan kerjasama dengan Pas terhenti. Now, Najib is feeling the heat.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive