KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 18, 2008

"Sempit sungguh fikiran Umno, seperti tempurung jantan" - Nik Aziz

Imageharakahdaily - Buat julung kalinya lautan manusia yang terdiri daripada pelbagai kaum memenuhi Dataran MPAJ, Pandan Indah pada 14 Jun lalu untuk mendengar tazkirah serta amanat yang disampaikan oleh Mursyidul Am, Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Majlis tersebut juga mencatat sejarah kerana berjaya menghimpunkan dua Adun dari kawasan Chempaka iaitu beliau yang juga Adun Chempaka di ImageParlimen Pengkalan Chepa dan Iskandar Abdul Samad, Adun Chempaka di Parlimen Pandan.

Selain itu majlis tersebut turut menampilkan AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, dan Pengerusi Kelab Penyokong PAS Pandan, Ramamoorthy sebagai penceramah. Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Adun Lembah Jaya, Khassim Abdul Aziz.

Nik Abdul Aziz dalam ucapannya menekankan mengenai konsep perpaduan yang disarankan dalam agama. Beliau menceritakan, melalui pertemuannya dengan ketua-ketua agama lain di Kelantan, beliau mengingatkan mereka bahawa semua kaum berasal daripada satu keturunan yang sama yang menjamin satu ikatan persaudaraan.

"Saya menyatakan kepada mereka, oleh kerana kita semua berasal daripada keturunan Adam, kita semua bersaudara. Apabila kita menganggap kita semua bersaudara, akan timbul perasaan hormat, sayang dan kasih. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive