KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

BAKAL ADA YANG TERANIAYA

Lima mangsa ‘lawat’ bangunan kosong
Metro

KUALA LUMPUR: Tidak seorang pun daripada lima kanak-kanak yang pernah menjadi mangsa dalam kes culik dan cabul di ibu negara sebelum ini, mengecam sebuah bangunan kosong di Jalan Tun Razak di sini, sama ada ia pernah menjadi tempat mereka disembunyikan.

Semua kanak-kanak terbabit tampil sebagai saksi selepas polis menahan seorang lelaki berusia 32 tahun yang dipercayai boleh membantu siasatan kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin, 8, pada September tahun lalu.

Lelaki itu yang juga bekerja sebagai pengawal keselamatan di bangunan berkenaan, ditahan jam 10 pagi semalam selepas polis menerima maklumat yang mengatakan wajahnya seiras dengan lakaran wajah fotofit yang diedarkan sebelum ini.

Polis memanggil semua kanak-kanak yang pernah dikaitkan dengan kes penculikan dan cabul sebelum ini sebagai saksi dan dibawa ke bangunan kosong terbabit untuk membuat pengecaman.

Lima kanak-kanak berkenaan yang diiringi ahli keluarga dan anggota polis memasuki kawasan bangunan kosong itu jam 3.40 petang sebelum keluar 10 minit kemudian.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah, berkata semua kanak-kanak perempuan terbabit dibawa untuk membuat pengecaman ke kawasan berkenaan selepas penahan seorang lelaki yang juga pengawal keselamatan di bangunan kosong dua tingkat itu.

“Proses pengecaman ini prosedur siasatan biasa yang dilakukan polis dan mereka (kanak-kanak ini) dipanggil sebagai saksi bagi membantu siasatan.

“Namun, semua mereka tidak dapat mengecam tempat itu dan polis akan meneruskan siasatan lanjut,” katanya.


No2umnO - Sudah diberitahu. Bila dibuat sahaja lakaran, sudah pasti ada yang terkena. Entah betul atau tidak, sudah pasti yang ditangkap di dera secukup cukupnya. Bila bukti sudah tiada.....lepas lah mereka. Cerita yang sama ketika pembunuhan Nurin dahulu. Sudah ditangkap akhirnya dilepaskan. Sampai sekarang, pembunuh sebenar tidak ditangkap. Waspada lah mereka yang wajahnya seiras. Hebat.......

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive