KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

UMPAN IKAN SEPAT

HARGAI PEMBERIAN KERAJAAN : BERNARD

KENINGAU : Rakyat dipedalaman diminta untuk menghargai setiap pemberian yang disalurkan oleh kerajaan. Ini kerana sumbangan serta pemberian itu adalah demi kebaikan rakyat itu sendiri.

Ahli Parlimen Pensiangan, Datuk Bernard Maraat berkata, sesungguhnya rakyat di luar bandar seperti Pensiangan amat bersyukur kerana kerajaan yang ada adalah kerajaan yang sentiasa melihat keperluan rakyat. Yang paling penting kata Bernard, usaha kerajaan adalah untuk memenuhi keperluan rakyat secara berperingkat kerana kawasan tersebut mempunyai lebih daripada 200 buah kampung,

Bernard berkata demikian di majlis penyerahan projek-projek kerajaan Barisan Nasional BAGI n.37 Sook bertempat di Pejabat Urusetia Daerah Kecil Sook disini baru-baru ini.

Hampir kesemua pengerusi jawatan kuasa keselamatan kampung (PJKKK) di daerah kecil Sook hadir di majlis itu yang turut disaksikan oleh Penolong Pegawai Daerah Kecil Sook, Peter Beaty.

Beberapa agihan berupa keperluan rakyat dibawah peruntukan khas ahli dewan rakyat bagi kawasan N.37 Sook telah disampaikan oleh Ahli Parlimen itu sendiri. Antaranya ialah tangki plastik air ( 10 kampung), generator ( 7 kampung), Kerusi plastik ( 5 kampung), alat dapur ( 7kampung), jambatan gantung ( 1buah), jersi ( 7kampungg), gelanggang bola tampar ( 2 kampung), mesin rumput ( 7kampung), mesin pelerai padi ( 2 kg) dawai, pembesar suara, kipas angin, gergaji kayu masing-masing 1 kampung.

Kelihatan dalam gambar Bernard bersama diantara PJKKK memerhati salah seorang penerima set generator dari 7 buah kampung bagi kawasan N.37 Sook

No2umnO - Nak pilihanraya, baru sibuk nak berjasa. Penyakit keturunan UMNO yang cukup kritikal. Yang pelik, rakyat pun terpedaya. Begitu lah nilai rakyat Malaysia. Mudah terbeli dengan pemberian yang tidak seberapa. Berapa kali agaknya mereka dapat bantuan? Setahun sekali atau 50 tahun sekali?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive