KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

GANI 4TAHIL HEMPAS FAIL

Peguam Negara Abd Ghani Patail, pada mula sessi sekitar jam 11.00 pagi telah menghempaskan fail dihadapan hakim didalam mahkamah, seolah-olah memberikan isyarat keras kepada hakim.
Rayuan Ikat Jamin Azman & Suwandi ditangguh lagi
Ditulis oleh SM Noor /Buletinonline


(Isteri dan Keluarga Suwandi di pintu mahkamah)

Kuala Terengganu, 13 Jan – Setelah bersidang selama 10 jam, dari jam 10.00 pagi sehingga jam 7.30 malam, Hakim Mahkamah Tinggi, Ahmad Zaidi Ibrahim, Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Malaya, Kuala Terngganu, menangguhkan keputusan Rayuan Ikat Jamin, mangsa tembakan peluru hidup, Insiden Berdarah Batu Burok, Suwandi dan Azman kepada 20hb Januari, 2007.

Peguambela Suwandi dan Azman, Dato’ Wan Mutalib Embong dan Fariz Irwan ketika ditemui sejurus selepas keluar dari pintu mahkamah menyatakan rasa kesal dengan keadaan itu. Peguam Negara Abd Ghani Patail, pada mula sessi sekitar jam 11.00 pagi telah menghempaskan fail dihadapan hakim didalam mahkamah, seolah-olah memberikan isyarat keras kepada hakim. Seorang anggota polis yang berpengalaman dengan selok belok mahkamah memberi komen, sekiranya peguam lain, selain Ghani, pasti telah dihambat keluar oleh hakim. Ini menunjukkan bahawa mahkamah masih lagi dipengaruhi dengan kehadiran peguam negara sebagai pendakwaraya.


(Foto: Dato' Wan Mutalib ketika keluar dari mahkamah malam ini)

Sementara itu, di luar mahkamah seramai lebih dari 30 orang masih setia menunggu dengan sabar sehingga jam 8.00 malam tadi. Sidang “Usul untuk pemohon diberi kebenaran untuk dibebaskan dengan jaminan sementara menunggu proses perbicaraan selesai” pada hari menjadi satu sejarah sebagi sati sidang yang panjang sehingga menjangkaui waktu pejabat dan ditangguhkan pada jam 8.00 malam

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive