KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

Rasuah terus menular kalangan pimpinan


dipetik: n32.blogspot.com

|...| Siapakah ahli politik Terengganu itu? Mengapakah sehingga kini hampir satu bulan setengah, ahli politik itu belum lagi didakwa di mahkamah?

Ternyata ahli politik itu bukan dari PAS (yang mempunyai 4 orang ADUN di Terengganu) kerana yang memerintah Terengganu sekarang adalah Umno/BN bukannya PAS. Lalu berdasarkan beberapa maklumat yang saya terima saya cuba membuat andaian seperti berikut:

1. Ahli politik kanan itu adalah seorang ahli EXCO kerajaan negeri
Kerana apa seorang ADUN biasa atau ahli Parlimen tidak boleh diperingkat beliau meluluskans atu projek pembangunan sebagaimana didakwa.

2. Ahli EXCO Umno itu pasti seorang kontraktor
Saya dimaklumkan memang terdapat seorang ahli EXCO yang sebelum ini memiliki syarikat kontraktor kelas A. Oleh itu beliau telah menyalurkan projek pembangunan yang beliau memiliki kuasa kerana memegang portfolio kerjaraya, kepada syarikatnya sendiri (atau yang beliau ada kepentingan).

Siapakah ahli EXCO Umno itu? Adakah BPR sengaja mahu memendamkan kes ini sehingga selesai pilihan raya agar tidak menggugat peluang Umno di Terengganu? Atau BPR seolah terkekang kerana ahli EXCO berkenaan mempunyai pertalian yang kuat dengan Putrajaya?

Saya sebagaimana pemberi-pemberi maklumat di atas tidak suka memain teka-teki politik seumpama ini. Maka adalah lebih baik bagi BPR agar segera memaklumkan darihal perkembangan kes ini agar apabila terbongkar dan sampai kepengetahuan umum, BPR sendiri tidak akan diganggu oleh mana-mana pihak dalam menjalankan tugasnya.

Apa pun takkanlah Negeri Islam Hadhari Terengganu Bestari melahirkan seorang pemimpin yang kotor dengan rasuah? MB Terengganu perlu tampil ke hadapan dan membuang pemimpin yang seumpama itu, tak kiralah samada beliau rapat dengan siapa pun atau MB tak berani? |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive