KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 7, 2008

KPDNHEP DIKETUK BARU KERJA

Operasi besar-besaran bermula
Utusan Meloya

Oleh SITI MAISARAH SHEIKH ABDUL RAHIM

PUTRAJAYA 6 Jan. – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) melancarkan operasi besar-besaran hari ini di seluruh negara bagi membanteras kegiatan menyorok bekalan minyak masak yang menyebabkan kekurangan bahan keperluan itu.

Timbalan Pengarah Penguat Kuasa KPDNHEP, Iskandar Halim Sulaiman berkata, peniaga yang didapati menyorok bekalan tersebut akan didakwa di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

‘‘Minyak masak merupakan salah satu barang kawalan. Di bawah akta ini, jika sabit kesalahan seseorang yang menyorok bekalan boleh dikenakan denda RM100,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan kementerian terhadap peniaga yang menyorok bekalan minyak masak tersebut yang menyebabkan bekalan minyak masak berkurangan di seluruh negara.

Menurut Iskandar, operasi besar-besaran ini melibatkan seramai 1,200 orang pegawai operasi akan terlibat di seluruh negara bagi menyiasat punca tersebut sehingga ke akar umbi.

‘‘Semua negeri telah memulakan operasi hari ini serentak. Di Kuala Lumpur dan Selangor, kita memulakan operasi di sekitar Shah Alam yang mana merupakan tempat paling teruk kekurangan bekalan,” katanya. |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive