KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 9, 2008

DOLLAH MEMANG SELALU LAMBAT

Dengar masalah rakyat -- Arahan PM Sudah Terlambat
idhamlim.blogspot

Pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) perlu mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat di samping membaiki kelemahan masing-masing supaya terus mendapat sokongan, kata Abdullah Ahmad Badawi.Pada masa yang sama Perdana Menteri juga mahukan mereka bersikap jujur dengan memberitahu perkara sebenar kepadanya dan bukan hanya sekadar memuji.

Beliau yakin, jika langkah itu diambil oleh semua pemimpin BN, rakyat akan menyokong kerajaan dan terus memberi mandat untuk memerintah negara.

Kenyataan Pak Lah diatas dilihat sebagai gambaran sebenar tentang kebanyakan wakil rakyat BN yang tidak mesra rakyat. Mereka amat susah untuk ditemui sehingga rakyat sudah naik bosan dengan perangai tersebut. Bila sudah menjadi YB mereka lebih mengutamakan kepentingan peribadi berbading kepentingan awam atau rakyat. Kesimpulannya mereka tidak mahu dengar masalah rakyat.

Kita sangat sedih dengan sikap wakil rakyat BN yang tidak dapat turun membela nasih penduduk di Kg. Berembang dan Kg Paya Rimba dalam kejadian perobohan rumah dan sebuah surau oleh MPT setempat. Atas nama wakil rakyat Islam dia mesti turun apa lagi atas nama wakil rakyat dia tidak boleh lena di rumah dalam keadaan rakyat sedang menderita.

Sudah terlambat sangat arahan Pak Lah ini. Saya yakin rakyat tidak akan teragak-agak berkata kepada wakil rakyat BN yang cuba buat baik saat akhir sebelum pilihanraya....kalimat yang wajar disebut kepada mereka, "pi berambus" apa pasal sebelum ini tak datang-datang? poorah....dan sebagainya.

Rakyat perlu sedar jika sekiranya Calon-calon BN yang lama atau yang baru menang kembali dalam pilihanraya akan datang, perangai lama akan mereka buat balik. Kerana itulah semua mesti memilih wakil rayat baru dari BA yang saya yakin berkerja atas dasar amanah dari Allah yang akan ditanya kelak.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive