KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 9, 2008

Padamkan Abdullah Dalam Pilihanraya Ini

alkerohi.blogspot

Lagi-lagi Islam dijadikan sandaran.

“It is God’s will that I become the Prime Minister of Malaysia and I am very conscious that I have to serve the people although I personally do not benefit even one bit because of this,” he said.

He said in fulfilling his responsibility, he has to be fair to all Malaysians, irrespective of their ethnic background.

Jika cakap serupa bikin dan menjadikan Islam sebagai sandaran, itu memanglah dituntut. Namun keadaan PM Malaysia sekarang sudah diketahui umum. Kaki tidur yang enggan mengaku kelemahannya. Lain yang dicakap, lain yang dibuatnya.

Sebagai ketua negara yang dilantik, ia kini bagaikan nakhoda yang membiarkan kapalnya belayar tanpa arah tuju. Dipukul ombak ke sana kemari.

Masa yang diberikan kepadanya sejak pilihanraya kesebelas yang lalu sangat-sangat merugikan rakyat Malaysia dan juga kepada OIC. Tiada banyak yang dapat dilakukannya. Bergambar dan bermesra dengan isteri barunya dikhalayak ramai untuk membuktikan kasih sayang adalah sesuatu yang pahit untuk ditelan.

Jika semua menteri kabinetnya mula melakukan perkara sebegitu, jika semua ketua jabatan mula bertindak sedemikian. jika semua guru-guru mengikuti langkah PM tersebut dan jika semua rakyat Malaysia mula berbuat demikian, bayangkanlah masalah sosial yang sedang melanda negara. Sudahlah yang ada tidak dapat ditangani, masing-masing warga Malaysia akan menjadikan PM sebagai ikutan.

Bukan setakat itu sahaja, 'apabila bapa kencing berdiri, maka anak-anak akan kencing berlari".

Seorang AJK Bahagian Pokok Sena Kedah memberitahu, "saya sudah meluat dengan kerenah Pak Lah ini. Malu saya dibuatnya. Sudahlah di dalam politik menantu dia menjadi ketua. Dalam bidang sosial pula, PM berlebih-lebihan pula dengan isteri barunya dikhalayak ramai".

"Undi saya kali ini bukan untuk BN" katanya.

Bukan sahaja pembangkang, malah ahli UMNO sendiri meluat dengan cara pentadbiran PM Abdullah Ahmad.

Pada hemat saya, Abdullah, keluarga dan kroninya perlu diberi satu pengajaran yang tidak pernah diterima oleh mana-mana PM sebelum ini. Jika masyarakat di Malaysia hanya bercakap berdentum di merata kampung sahaja, ianya adalah tidak memadai.

Buktikan dengan tindakan sewaktu pilihanraya keduabelas ini. Sebagai pengundi, kuasa agung melantik PM adalah ditangan kita.
Api sewaktu kecil menjadi kawan, apabila besar ia menjadi lawan. Padamkan api itu sebelum ia menjadi lawan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive