KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 6, 2008

KETUA KAMPUNG: ADA UNSUR UGUTAN?

MStar
(...)Beliau berkata kerajaan negeri mengambil langkah itu ekoran menerima laporan terdapat ketua kampung yang didakwa terpaksa menandatangani surat peletakan jawatan itu selepas menerima ugutan dan ada surat peletakan jawatan yang mengandungi tandatangan palsu.

"Kalau mereka sukarela letak jawatan, kita terima dengan hati terbuka tetapi bila dua, tiga orang ketua kampung datang kepada saya dan semak (surat itu) mengakui bahawa mereka tidak pernah menandatangani dan seorang pula kata beliau tidak mahu tandatangan tetapi terpaksa tandatangan juga.

"Apabila berlaku seperti ini maka timbulkan rasa ragu-ragu yang memaksa kita membuka semula (surat peletakan jawatan) kerana mahu lihat adakah semua dokumen itu asli atau tidak," katanya kepada pemberita selepas majlis Kolokium Pertubuhan Islam Perak di sini hari ini.


Beliau berkata menerusi perjumpaan itu kerajaan negeri akan memberi kebebasan dan memastikan semua ketua kampung membuat keputusan meletakkan jawatan secara sukarela dan tanpa paksaan.

Mengenai dakwaan peniruan tandatangan pada surat peletakan jawatan itu, Mohammad Nizar berkata tindakan sewajarnya akan diambil kerana ia satu kesalahan jenayah dan boleh diambil tindakan undang-undang.

Isnin lepas, Pengerusi Persatuan Ketuaketua Kampung Perak Sukiman Jalil menyerahkan 726 surat peletakan jawatan itu berkuatkuasa 1 Mei ini kepada Menteri Besar di pejabatnya di sini. Perak mempunyai 814 ketua kampung semuanya. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive