KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 21, 2008

Habis madu OPAH dibuang…..

aminiskandar

pic18185.jpg

pic23996.jpg

Kita harus belajar dari kisah Rafidah. Dahulu beliau umpama hulubalang wanita kepada Abdullah Badawi. Sehinggakan beliau sanggup melawan bos lamanya, Dr. Mahathir Mohammad satu ketika dulu untuk mempertahankan Pak Lah, anak dan menantu.

Selepas keputusan PRU 12 yang lalu, Rafidah Aziz sewaktu mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi Umno dengan tegas menyatakan bahawa menantu Perdana Menteri adalah punca utama Barisan Nasional kalah teruk.

Oleh kerana itu sahaja, Rafidah telah digugurkan dari jawatan kabinet. Lihat betapa besarnya kuasa menantu Pak Lah di Malaysia. Tanpa memegang apa-apa jawatan pun dia boleh menentukan segala keputusan Pak Lah.

Penafian Pak Lah bahawa Khairy tidak mempengaruhinya adalah penipuan semata-mata. Kita tidak akan lupa bagaimana Pak Lah menafikan tentang tarikh pembubaran parlimen dan tidak sampai 24 jam parlimen dibubarkan.

Begitu juga dengan penafian PM tentang adanya gerakan untuk menjatuhkannya. Sudah pasti gerakan itu semakin berkembang.

Penentang-penentang Pak Lah didalam Umno semakin ramai. Mukhriz,Ku Li,Rafidah,Khir Toyo dan ramai lagi sedang menyusun gerakan. Najib mungkin sudah mula main belakang. Pemilihan Tengku Adnan sebagai Setiausaha Agung Umno membuktikan bahawa Kes Pita Lingam hanya akan tinggal kenangan.

Menantu PM cuba menyelamatkan bapa mertuanya dikalangan orang Melayu dengan menaja demonstrasi pro DEB dibeberapa tempat. Yang hadir dalam demonstrasi tersebut mungkin terlupa bahawa DEB telah dimansuhkan oleh Pak Lah dan menantu di Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI).

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive