KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 28, 2008

Mara urus dana pembangunan 5 negeri?? adil ke??

melayuhot - Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi tidak lagi menyalurkan dana pembangunan kepada lima perbadanan kemajuan negeri yang dikuasai kerajaan pembangkang sebaliknya diagihkan melalui Majlis Amanah Rakyat (Mara) negeri.

Menterinya, Datuk Noh Omar berkata, langkah itu untuk memastikan dana berjumlah RM100 juta setahun yang diberikan kepada setiap perbadanan kemajuan negeri berkenaan disalurkan terus kepada rakyat melalui Mara."Inilah salah satu taktik pemimpin UMNO untuk mendera penduduk di negeri2 yang menyokong pembankang..

taktik yang sama digunakan semasa PAS memerintah terengganu dahulu.. aku ingat lagi semasa Terengganu di tangan PAS dan waktu itu aku masih lagi belajar di tingkatan menengah, aku diberitahu.. oleh member2 aku siapa nak wang ihsan, gi tulis nama kat bilik guru, so aku pun gi tulis nama, seminggu lepas tuh, aku dan member2 aku diberikan rm600.00, sebagai wang ehsan/bantuan untuk pelajar, next 6 months lagi, aku dpt lagi RM600.00...

walaupun mmg happy sebab dpt duit, aku t'pk.. senang je kerajaan bagi duit..aku bukanlah seorang yang layak menerima bantuan, malah kawan2 aku jugak, kerana kebanyakan kami berasal dr keluarga yang sederhana yang mana setiap ptg sekolah aku dipenuhi oleh kereta2 mewah, driver2.. untuk mengambil anak2 mereka.. boleh kata Bantuan yang diberi sbg wang ihsan itu, untuk semua pelajar sekolah aku, t'masuk anak exco.. anak datuk.. bayangkan kalau pelajar kat skolah aku seramai 1,200 org, brp banyak kerajaan bagi utk semua pelajar.. more...

1 comments:

Anonymous said...

manalah org tak benci umno....ni kata nak tolong melayu..cukuplah bersandiwara,

Posting terkini

Blog Archive