KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 28, 2008

Penyapu bukan punca BN hilang S'gor

Malaysiakini - "Saya tidak bersetuju, kalau faktor penyapu menyumbang kepada kekalahan negeri Selangor.

"Apa telah berlaku di Pulau Pinang, apa telah berlaku di Kedah, Perak dan juga Wilayah Persekutuan? Itu semua isu politik bila mana kita menafikan, sindrom sangkalan kita," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini minggu lalu.

khir toyo broom awardBeliau diminta mengulas tuduhan dua akhbar utama Akhbar Berita Harian, senada dengan New Straits Times, pada 16 April yang mendakwa isu anugerah penyapu, keris dan perobohan kuil sebagai punca-punca yang menyumbang ketewasan teruk BN dalam pilihanraya umum ke-12.

Melalui lidah pengarang yang jarang-jarang dimuatkan di halaman muka depan, dua akhbar itu menyatakan: "Ada yang mahu (Datuk Seri) Abdullah (Ahmad Badawi) seorang saja bertanggungjawab atas kekalahan (pilihanraya umum 8 Mac) itu sedangkan mereka terlepas daripada tanggungjawab itu.

"Mereka seolah-olah cuba menafikan hakikat bahawa kebencian sebahagian pengundi kepada BN dan Umno yang berputik sejak sekian lama, disuburkan oleh tindak-tanduk mereka sendiri sehingga menghasilkan buah busuk pada pilihan raya umum lalu." more...

No2umnO - BUkan Matahari punca dunia panas.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive