KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 9, 2008

Ahli parlimen Segambut dibelasah POLIS

cheras mahkota conflict 080508 lim lip eng arrestedmalaysiakini - [...] Dalam kejadian itu, ahli parlimen Segambut Lim Lip Eng dan pengerusi jawatankuasa buka jalan BMC didakwa dipukul oleh anggota polis berpakaian biasa.

Ianya berlaku sejurus selepas Lim tiba di tempat kejadian pada kira-kira jam 10 malam untuk memberi sokongan kepada penduduk yang berkumpul di persimpangan Bandar Tun Hussien Onn dengan Lebuhraya Kajang-Cheras

Syarikat konsesi Grand Saga Sdn Bhd sedang membina benteng penghadang - untuk kali ketiga - bagi menyekat jalan pintas di situ digunakan penduduk bagi mengelak bayaran tol.

cheras mahkota conflict 080508 tear gas 03Ekoran itu, penduduk kini terpaksa memandu sejauh enam kilometer lagi dan membayar tol 90 sen kepada Grand Saga.
.........

Lim cuba menghalang sebuah trak meriam air dengan berdiri di depannya. Menurut Lim (foto kiri), beberapa anggota polis mengheretnya dan berlaku kekecohan.

"Mereka mengheret saya ke tepi dan menyembur pemedih mata ke muka saya. Saya tidak dapat melihat. Mereka tumbuk dan tendang saya," katanya kepada pemberita kira-kira dua jam selepas kejadian tersebut berlaku.

Ahl exco kerajaan negeri, Ean Yong Hian Wah yang berada di tempat kejadian, memberitahu pemberita bahawa polis berhenti memukul Lim selepas diberitahu bahawa Lim adalah seorang ahli parlimen.

Dipukul depan pemberita

Lim, seorang peguam, memang dikenali penduduk di situ kerana beliau pernah menjadi penasihat undang-undang kepada jawatankuasa buka jalan BMC.

Sementara itu, pengerusi jawatankuasa tersebut, Tan - apabila melihat Lim dipukul - terus bergegas untuk membantunya.

Ekoran itu, Tan juga didakwa turut dibelasah dan kemudiannya ditangkap. Para saksi mendakwa, beliau dipukul di perut oleh seorang anggota polis berpakaian biasa di hadapan para pemberita dan jurugambar.

Tan kemudiannya dibawa dari situ dengan kereta polis manakala seorang penduduk membawa Lim dan Ean ke sebuah klinik berhampiran. Tan dibebaskan dengan ikatjamin pada jam 3 pagi.

...selanjutnya [KLIK DI SINI]

No2umnO - Apesal polis macam hilang akal?

2 comments:

Anonymous said...

polis dapat tol free ke?.mcm juga bantah kenaikan harga minyak ke,harga barang ke polis mesti hilang akal punya.atau polis ni tunjuk kad polis dapat harga murah?.mula2 doa polis dapat hidayah,lama2 doa polis ni bila pencen biar dia rasa mcm mana org susah tak makan sbb barang melambung.dulu2 kesian kat polis gaji kecik,tapi tugas teruk,sekarang benci kat polis sbb polis ni tak cerdik,mcm ketua usung tilam tu.

Anonymous said...

bukan polis dpt tol free...
tp......

poliS pon Sma lahanat..!!!!
mmg Polis LahAnattt..!!!!!

ada kuasa sikit buat kerje lahanatt.....

mmg polis lahanat....
ikut mcm pemimpin dia gak...
Lahanat...!!!!!

ha....
Melayu Betol2 Marah..!!!!!

Posting terkini

Blog Archive