KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 9, 2008

Barua toke "gores dan menang" yg tak pernah putus asa

malayuhot - [...] mula aku buat tak tahu, dah lama dgt dok ketuk aku pun bengang le. aku buka pintu dan tanya, apa hal ni? buasa le dia cakap barang free, belum abis dia cakap aku sambar pamplet dia dan nak buka tapi dilekatkan ngan gam. aku bagi balik kat dia.dia nak promot lagi, aku cakap kat dia, pasal ko takel melayu je, pasal ramai chinese yg lalu lalang dan dok dalam kete kat parking tu ko tak terjah, aku cakap ngan nada tinggi dan kuat gak le, ada chinese kat2 situ tengok kat aku.

dia tak tau nak cakap apa, terus pi kat sorang geng dia yang rambut karat kuning dan cite2 apa yg patut kut. mungkin mamat tu supervisor ke bos ke, aku pun tak tau.aku masuk terus ke tesco dan wat report kat tesco guard, upa2nya dorang ni baru lepas spm dan dan byk kali kena tangkap polis masuk penjara/reman lepas tu kuar balik.aku tertanya2 apa kejadahnya undang2 macam ni jika perkara sekecil ni tak boleh nak banteras? ke smua makan gaji buta dan makan rasuah je keje?

aku memang hangin satu badan, aku geram nak sepak je mamat tu jika dia ada lagi dan berkeras nak suh aku ambik barang dia.aku dapat tahu modus operandi dorang sebab seminggu sebelum tu aku dok dalam kete dan jauh dari dorang skit dan perhatikan gelagat dorang. memang confirm 100% dorang target non-chinese terutamanya org melayu....selanjutnya [KLIK DI SINI]

2 comments:

Anonymous said...

hmm nampaknya Wak bertekad keras ta nak kasi aku join Warung. tak apa lah.

aku nak komen sikit pasal bisnes auta Cina yang target pelanggan Melayu.

korang masih ingat lagi pasal SAHAM INTERNET tak? kalo korang nak tahu, big boss saham internet tu orang Cina. dia amik 2-3 kerat orang kanan Melayu utk promo saham internet.

Melayu yg bodo nak cepat kaya, sumer meloncat masuk kandang Saham Internet. kawan2 aku pun tak terlepas. memang jin RM ni kuat tarikan dia. satu kawan hangus URD20,000 hanya sebab dia terima 'dividen' USD500. tak cukup sendiri burn, habis sedara mara dia rekrut sekali.

tokey cina tu pernah approach aku. dia tengok aku bawak SLK dia nak guna aku jadi umpan pelabor .. eh eh . .pelebur Melayu dlm saham dia tu. aku fuck-off dia, aku kata aku pun boleh buat bisnes ni. software cuma USD250 + akaun dgn eGold...

aku nampak taktik Cina yg sengaja nak rosakkan ekonomi Melayu. dorang tau, org Melayu senang dpengaruhi ... dia org tau Melayu senang dijadikan barua. Ni lah yg kita sebut fenomena Melayu Barua ... nampak hero, tanah air tergadai.

:)

Anonymous said...

cehh....

bunyi cm nak amek kesempatan je si yes2u nii....
haha....

tu sebab la....yg berkuasa jugak yg biarkan depa ni berleluasa....

cuba dia amek berat dan menyeru semua orang sambil memberi ulasan sedikit......(cth:dlm berita ke)

kan ke berkesann.....org pilih depa jd wakil rakyat.....mestilah org respect kat depa klo buat kenyataan.....

ni tak.... dok biak je depa berleluasa......padahal kes mcm ni dh beratus-ratus berlaku.....
melayu dh berlambak rugii.....

so....apsal nothing action..???

org ramai tetap suport nyer cm nii...sebab depa semua dlm kesempitan hidup.....tak cm hang....naik slk....senang.....duit melambak....tah ader tlg org susah ke idak aku tak tau...

jd takder saper yg salah.....
melainkan kita sma-sama trus menudingkan jari pada pihak berkuasa pasal merekalah yg perlu mengishtiharkan......mende yg boleh dan tak boleh....

rakyat perlu hidup lebih senang zaman sekarang ni pasal dh macam2 badan dan akta yg ada....

nak beli barang.....
dh tau yg mana halal dan yg mana idak....

nk joint apa2.......
dh tau berlesen ke idak sah ke idak.....

rakyat tak perlu disusah2kan sebab badan2 dan akta2 yg bertanggungjawab semua dh pun diwujudkan dan dibayar gajiii....

so.....dont kol org tu barua atau sebagainya......kol yg berkuasa tu yg barua....

pikir betol idak..

Posting terkini

Blog Archive