KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 9, 2008

UMNO USAHA BODOHKAN RAKYAT ....

Porak-peranda negara
Utusmeloya - [...] Panitia Kongres Permuafakatan Melayu, Tan Sri Profesor Emeritus Ismail Hussein berkata, ini kerana tindakan itu jika tidak dibendung akan merebakkan semangat perkauman.

“Semua rakyat harus mengutuk tindakannya kerana ia mengaibkan negara, malah akan membawa porak peranda jika dibiarkan,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Sehubungan itu, Ismail yang juga Ketua Satu Gabungan Penulis Nasional (Gapena) berkata, Karpal perlu dikenakan tindakan mengikut Akta Hasutan supaya sikapnya tidak menjadi ikutan.

Sementara itu, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, Karpal Singh perlu digantung daripada menghadiri sidang Parlimen untuk beberapa tahun jika enggan memohon maaf kepada Sultan Perak.

‘‘Beliau patut digantung daripada menghadiri perbincangan sesi Parlimen yang berlangsung ketika ini untuk tempoh empat atau lima tahun akan datang jika enggan memohon maaf kepada Sultan Perak di atas kenyataannya yang menghina institusi raja-raja Melayu,” katanya.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]
No2umnO - Tindakan susulan, gerombolan belacak UMNO akan buat perhimpunan "HALAL" buat desakan. Pastu media buat kecoh ..... macam tahun sebelum merdeka dulu. Dah boleh agak .... dah biasa, strategi serupa. Ulang tayang cuma tahun yang berbeza.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive