KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 9, 2008

Raja Petra hidupkan kembali minat umum terhadap kes Altantuya

detikdaily - [...] Perbicaraan tertuduh Azilah Hadri, Sirul Azhar Umar dan Abdul Razak Abdullah Baginda yang masuk hari ke-108 semalam telah tidak begitu menarik minat lagi. Akhbar-akhbar arus perdana pun sudah tidak menyiarkannya secara besar-besaran lagi.

Tetapi dengan tuduhan menghasut berasingan ke atas Raja Petra dan blogger Syed Akhbar Ali, kes Altantuya akan kembali menjadi fokus.

Raja Petra dituduh mengaitkan Mohd Najib Abdul Razak dan isterinya Rosmah Mansor dengan pembunuhan Altantuya Oktober lalu dalam rencana berjudul “Let’s send the Altantuya murderers to hell” (ayuh kita hantar pembunuh-pembunuh Altantuya ke neraka) dalam “posting” 25 April lalu.

Syed Akhbar Ali pula didakwa berasaskan ulasan yang disiarkan di dalam laman web yang sama pada 5 Jun tahun lalu. Mengapa pihak polis dan Pejabat Peguam Negara mengambil masa yang begitu lama sebelum mendakwa Syed Akhbar Ali pasti menjadi tanda tanya.

Raja Petra membuat “political statement” yang cukup hebat dan sensasi dengan enggan membayar ikat jamin RM5,000 dan menolak tawaran daripada mana-mana pihak untuk menjaminnya.
Dengan memilih untuk tinggal di penjara (Sungai Buloh) sehingga perbicaraan bermula 6 Oktober ini, beliau seolah-olah mengatakan yang beliau begitu yakin dan komited dengan dakwaannya sehingga beliau sanggup meringkuk dalam penjara.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive