KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

Mad Said Tidak boleh di percayai – Hari Yang sama ‘cakap berbeza’

The image “http://buletinonline.net/images/berita/madsaiwuuu.gif” cannot be displayed, because it contains errors.
Buletinonline
(...) Mad Said menjawab dia akan meneruskan penganjuran Monsson Cup.

” I have no intention of scrapping the event. The Monsoon Cup is not just the pride of Terengganu but also the nation. What I plan to do is to introduce more side events which will benefit the locals. The approach will be different because this is what the people want.”
(Saya tidak berhasrat untuk menghentikan acara itu. Monsoon Cup bukan hanya kebanggaan Terengganu, bahkan kebanggan negara. Apa yang akan saya rancang adalah untuk memperkenalkan lebih banyak acara sampingan, yang akan menguntungkan penduduk tempatan. Pendekatannya akan berbeza, kerana itulah yang rakyat orang ramai mahukan)

Manakala laporan dari temubual dengan wartawan Utusan Malaysia pula menyebut Mad Said berkata, beliau akan mengkaji semula projek-projek besar.

Utusan melaporkan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said memberi jaminan kerajaan negeri akan mengkaji semula pelaksanaan beberapa projek besar di negeri ini sekiranya ia benar-benar dianggap tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat.”

Beliau berkata, pentadbiran baru akan memastikan hanya projek yang dirasakan benar-benar bermanfaat akan diteruskan manakala yang dianggap tidak berfaedah akan digantikan dengan projek lain.

‘‘Insya-Allah, saya akan lihat keseluruhan senario pembangunan Terengganu terlebih dahulu dan akan teliti keperluan utama rakyat sebelum membuat sebarang keputusan.

‘‘Kita akan meneliti apa yang mereka hendak daripada kerajaan, bukan kita beri pada rakyat apa yang kita rasa ada dan boleh beri.

‘‘Contohnya, kita ada projek pembangunan yang hebat tetapi akhirnya rakyat menolak. Itu tiada makna dan pembangunan yang dijalankan tidak datangkan manfaat kepada rakyat,” katanya kepada Utusan Malaysia di kediamannya di Kampung Teluk Kalong. more...

1 comments:

Kuda Lempoyang said...

Saya ingin tahu apakah tujuan Monsoon Cup diadakan? Jangan nak geromal ia berasaaskan pelancongan. Kalau nak lahirkan masyarakat maritim, tak perlu belanja 300juta dan orang tempatan tetap tak layak masuk monsoon cup apatah lagi america cup. Azhar Mansur lahir bukan kerana Monsoon Cup tetapi kecintaan kepada alam. Anak anak muda kita dihantar ke KLD Tunas samudera oleh Kementerian Belia, lepas tu senyap tiada follow up. Sampai ke tua la bebudak tu tak main laut lagi. Sampai bilakah kita gemar membuat sesuatu yang grand tetapi hanya menang sorak kampong tergadai?

Posting terkini

Blog Archive