KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

Projek ternakan babi di Sepang perlu dikaji semula,kata Zin

Agendoldaily - Projek ternakan babi bernilai RM100 juta di Sepang perlu dikaji dan dipertimbangkan dengan lebih teliti sebelum kerajaan negeri Selangor memberi sebarang kelulusan mengenainya, kata Anggota Parlimen Sepang Datuk Ir Mohd Zin Mohamed.Mohd Zin yang juga Menteri Kerja Raya berkata kerajaan negeri perlu mengkaji semula projek ternakan babi berskala besar itu memandangkan ia melibatkan sensitiviti dari segi sosio-budaya dan keagamaan."Projek berskala besar itu juga berkemungkinan mempunyai implikasi dari segi alam sekitar, kebersihan dan kesihatan, dan seharusnya dirujuk terlebih dahulu dengan kerajaan pusat untuk mendapatkan pandangan dan nasihat agensi-agensi tertentu," katanya dalam satu kenyataan media di Kuala Lumpur Isnin.

No2umnO - Apa yang menarik sekarang adalah, suasana 'check and balance' yang lebih baik dari sebelumnya. Kalau ketika kerajaan BN, tiada rungutan pembangkang yang mendapat lapuran dan dikeluarkan oleh akhbar. Tetapi sekarang, yang mencadangkan pun ada yang membantah pun ada. So ..... lebih baik dari tahun tahun lepas dan agar suasana ini kekal. Untuk menjadi lebih kekal, BN perlu terus menjadi pembangkang.

Kepada pembaca yang mungkin emosional tentang BABI tu, cuba lebih matang di dalam berpolitik kerana ketika ini kita dapat menilaikan perbezaan tentang kepimpinan 2 parti. Sebelum ini pun sudah ada kandang BABI, mungkin sudah bertamabh besar dan ramai pemimpin yang dah kaya membuntang dengan hasil babi, tetapi tidak diwar warkan kerana media dan kerajaan sebelum ini menapis semua informasi yang dikeluarkan bimbang isu perkauman dan penyalahanguna kuasa. Sekarang tidak lagi dan gunakan kesempatan ini untuk menolak atau bersetuju dengan langkah kerajaan. Bersaing dan mengeluarkan pendapat masing masing dengan secara sihat hendaknya.

Kepada pemimpin PKR kena banyak belajar dengan Barua Barua dan pemimpin UMNO. Maksudnya, yang buruk itu disenyap senyapkan, yang baik dikecoh kecohkan. Kalau rakyat bising pasal BABI nih, tunjukkan apa yang kerajaan Selangor buat sebelum ini. Serupa atau tidak.

3 comments:

Jokerkolo said...

babi ttap babi,byk mmndtgkan maslah,maslah ttap mslah walaupun secanggih mn pun teknologi yg digunakan,

Anonymous said...

tadi dpt call dari sorg sahabat katanya baru baca paper hari ini yg katanya pas sokong ternakan babi di selangor.katanya lagi kalau mengundi lagi,dia tak kan sokong pas lagi,ialah katanya betul jugak walaupun kami ni surirumah sepenuh masa tapi kami ada hak membantah,kami yg angkat mereka jadi pemimpin,jadi jgn ikut sedap kata pas sokong,kami bukan mcm umno sokong membabi buta,kami sokong kalau kena pd tempatnya...kami tau hak org yg mkn babi,tetapi kalau pencemarannya mengganggu keharmonian hidup kita ini tak boleh jadi.sorrylah cakap umno tak nampak lagi ke kerana persempadanan semula kamulah ini semua berlaku dan aku benci umno sampai mati rasanya.umno memang pengkhianat dan pas jgn pula menjangkit penyakit ni.mintalah pendapat rakyat yg angkat kamu.kami tau negara kebajikan itu salah satu ciri negara islam tetapi jgn membiarkan suara kerdil kami di abaikan..pemimpin berjuang di depan,kami berjuang dgn cara kami...berkempen melalui telepon,sms,jumpa jiran,kawan dan bertahjud serta bernazar utk kemenangan pas,jgn menjadikan kami insan yg menyesal kerana bersama kamu..........

Anonymous said...

jgn terlalu beremosi dlm berbicara..baca..nilai dan semak dulu..jgn cepat melatah..

Posting terkini

Blog Archive