KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

200 Pemimpin Dan Ahli Umno Sabotaj Calon BN Di Tanah Merah

Bernama - Seramai 200 pemimpin dan ahli Umno kawasan Parlimen Tanah Merah didakwa terbabit dalam perbuatan sabotaj parti secara "organisasi" pada kempen pilihan raya umum bulan lalu.

Bekas Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) Tanah Merah, Datuk Ir Shaari Hassan berkata malahan pemimpin dan ahli Umno itu merancang mensabotaj calon BN dengan meminta pengundi mengundi parti lain selain merosakkan undi menggunakan organisasi Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang sudah mempunyai cawangan di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen.

"Ini memudahkan mereka mendekati rakyat untuk menghasut agar tidak mengundi BN...akhirnya pengundi termakan dengan hasutan mereka.

"Mereka adalah kalangan pemimpin Umno termasuk yang memegang jawatan penting di peringkat Bahagian dan jentera pilihan raya, pengarah bilik gerakan pilihan raya dan ketua cawangan Umno terbabit dengan kegiatan tidak sihat berkempen untuk parti lawan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian berikutan pendedahan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalannya Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyatakan perbuatan sabotaj oleh penyokong Umno menjadi antara punca kekalahan teruk BN pada 8 Mac lalu.

Shaari tewas kepada calon PKR Amran Abdul Ghani dengan majoriti 2,527 undi.

Shaari berkata kejadian sabotaj itu dikesan berlaku di Kampung Bukit Batang Begedit, Kampung Perala Satu, Kampung Bukit Omar dan Gual Ipoh, serta di DUN Bukit Panau dan DUN Kemahang. "Mereka secara terang meminta ahli Umno di peringkat akar umbi, memberikan undi mereka kepada calon Pas dan calon Parti Keadilan Rakyat," katanya. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive