KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

UMNO umpama kanak-kanak.....


PemudaBersih

(...) Dalam satu temubual yang aku dengar tadi si tua bibir licin ini sibuk mengecam ahlinya yang katanya sudah mendengar dan tahu siapa yang terlibat. Menurutnya, buat masa ini UMNO tidak dapat mengambil tindakan disiplin kerana tiada siapa yang membuat laporan secara bertulis.

Adakah seorang pencuri akan mengaku kesalahan selapas dia mencuri?....UMNO dilihat semakin hari sudah tidak relevan lagi kerana hal sedimikian tidak dapat diselesaikan. Dalam kenyataan yang dibuat sebelum ini, UMNO menyatakan jangan tunding jari pada orang lain.....tapi nampaknya mereka ibarat budak 1 tahun kerana hanya bercakap bila orang lain cakap tapi hakikatnya tidak tahu apa yang dikatakan.

Persoalannya sekarang sekiranya UMNO mahu mengambil tindakan terhadap ahlinya, adakah ia akan merubah dan memulihkan parti kotor ini kepada parti pilihan rakyat??.... Kalau setakat 50 atau 60 orang ahli sahja, itu tidak membantu apa-apa. Sebaliknya rakyat di Malaysia yang berbilang bangsa dan berdaulatkan Raja yang menentu kerajaan mana yang patut mentadbir.

Begitulah senario politik sekarang di mana, walau rakyat ditindas dan disekat hak asasi namun PRU 12 baru-baru ini telah mengejutkan kerajaan yang lembap di mana, lima negeri telah bertukar tangan. Sudah sampai masa rakyat menghukum BN yang sebelum ini besar kepala dan hanya membesarkan perut kroni-kroni. Nasib rakyat sebelum ini tidak terbela dan diperlakukan seperti hamba. Pasukan keselamatan diperkudakan untuk melawan reformasi rakyat. Maka ramailah orang yang tidak berkempetingan menjadi mangsa seperti ditembak, dipukul dan ditahan di ISA. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive