KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

TAJUDDIN LETAK JAWATAN DAN SINDIR MT

Bernama - Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman hari ini mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Setiausaha Badan Perhubungan Umno Pahang berkuat kuasa serta merta.

Beliau yang juga Ketua Umno Bahagian Paya Besar berkata surat peletakan jawatannya telah diserahkan kepada Pejabat Menteri Besar melalui faksimile pada pukul 11 pagi ini.

Bagaimanapun, beliau berkata tiada sebarang respon diterima setakat ini daripada Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob yang juga pengerusi Perhubungan Umno Negeri berhubung perkara itu. Mengulas lanjut, Ahmad Tajuddin berkata peletakan jawatannya itu adalah selari dengan pendiriannya yang meminta Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno bertanggungjawab terhadap pencapaian buruk parti itu pada pilihan raya umum lepas dengan meletakkan jawatan masing-masing.

"Saya merupakan pemimpin rantaian daripada MT sedia ada, jadi biarlah saya bertanggungjawab dengan meletak jawatan dulu," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Ahmad Tajuddin yang memegang jawatan itu sejak 1999 berkata peletakan jawatannya juga tidak didorong oleh tekanan daripada sebarang pihak.

Beliau turut menafikan faktor kekecewaan kerana tidak terpilih sebagai calon pada pilihan raya umum lepas sebagai punca tindakan itu, malah beliau menegaskan ia berikutan rasa bertanggungjawab.

"Kita juga perlu bertanggungjawab atas pencapaian ini bukan dihala pada presiden parti semata-mata, MT juga perlu bertanggungjawab," katanya. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive