KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 8, 2008

RAKYAT SELANGOR ATAU BN?

Rakyat Selangor bantah -Isu projek ternakan babi RM100 juta

Utusan Muntah - Pengumuman kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas Selangor meluluskan projek mendirikan ladang penternakan babi bernilai RM100 juta di Sepang dianggap mengejutkan dan ditentang orang ramai.

Hampir kesemua mereka yang ditemui tanpa mengira keturunan tidak bersetuju ladang penternakan itu dibina di negeri Selangor yang telah mendapat status negeri maju ini.

Syahril Shawaluddin, 26, seorang kerani yang bertugas di sini berkata, pembinaan ladang penternakan ini walaupun dibina dengan teknologi moden sekali pun pasti akan mengundang masalah.

Beliau berkata, ia juga melibatkan sensitiviti masyarakat setempat di Sepang yang pastinya akan menghadapi kemungkinan dan risiko wabak penyakit seperti yang pernah berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.

‘‘Ia agak mengejutkan. Saya tidak setuju dengan apa yang kerajaan Selangor nak lakukan ini dan saya minta jangan mencemarkan negeri Selangor,” katanya.

Ahli perniagaan, Azwandi Amiruddin, 29, pula ingin tahu apa niat sebenar kerajaan negeri mahu membina ladang penternakan babi ini sama ada kerana kepentingan politik atau kepentingan rakyat. more...

1 comments:

Anonymous said...

First of all before rejecting this pig farming project one must see the positive side of it. If a sophisticated farm could guarantee environment cleanliness while catering food supply for non-Malays it should than be supported. Because most of the time Muslims' concern is the improper way of managing pig farms that cause environmental pollution.
Isn't this a better solution. I think Muslims should support this and so the others who want better environment. Of course it will be great if Chinese stopped eating pork but they wouldn't as its' their choice and we cant force them to stop similarly we cant stop Muslims from eating beef. But the actual solution is to opt for vegetarian food as I believe the future will force mankind to stop eating meat to avoid diseases of all type like mad cow, sars, bird flu and you name it.

Posting terkini

Blog Archive