KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 13, 2008

DITAHAN KERANA WAJAH SERUPA FOTOFIT

Pengawal Keselamatan Serupa Fotofit Penculik Kanak-kanak Ditahan

KUALA LUMPUR, 13 Jan (Bernama) -- Seorang pengawal keselamatan yang raut wajahnya menyerupai fotofit suspek penculik kanak-kanak yang diedarkan oleh polis telah ditahan di sebuah bangunan terbiar di Jalan Tun Razak di sini hari Ahad.

Lelaki berusia 32 tahun itu ditahan pada pukul 10 pagi di bangunan yang terletak bersebelahan bangunan Marinara, semasa dia sedang bertugas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, SAC II Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan penahanan lelaki itu, bagaimanapun meminta orang ramai jangan membuat sebarang spekulasi mengenainya.

Katanya tangkapan itu dibuat sebagai salah satu prosedur biasa polis apabila mendapat sesuatu laporan atau maklumat.

"Polis akan menyiasat kesahihan laporan yang diterima dan akan mencari bukti-bukti sekiranya ada, sebelum tindakan selanjutnya diambil. Ini adalah sebahagian Ops Sunti yang dilancarkan oleh Bukit Aman pada tahun lepas," katanya.

Lelaki itu yang dikatakan bekerja sebagai pengawal keselamatan di bangunan tersebut sejak setahun yang lalu, dibawa dengan menaiki sebuah kereta kira-kira 12 tengah hari ke tempat dia bertugas.

Dia yang mempunyai tiga orang anak lelaki dilihat memakai kemeja T berwarna hitam dengan tangannya digari ke belakang serta mukanya ditutup dengan kain.

Turut berada di bangunan itu ialah sepasukan unit forensik.

Setelah berada di situ selama satu jam setengah, polis membawa keluar lelaki tersebut daripada bangunan itu.

Sementara itu polis Bukit Aman semalam turut menahan seorang lelaki di Chow Kit di sini yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kes penculikan kanak-kanak.

Pada pukul 3.40 petang, polis membawa pula lima orang kanak-kanak perempuan yang dipercayai merupakan mangsa beberapa siri kes culik dan cabul di Kampung Baru tahun lepas, untuk membantu siasatan.

Kelima-lima mereka dibawa menaiki dua buah van polis dan dilihat keluar dari bangunan terbabit kira-kira 20 minit selepas itu.

Pihak media dihalang daripada merakam wajah kanak-kanak tersebut oleh saudara terdekat mereka yang turut sama berada di tempat tersebut.

Difahamkan mereka dibawa ke situ untuk membuat pengecaman sama ada suspek yang pernah menculik mereka pernah membawa mereka ke bangunan itu, dan mereka juga dikatakan akan dibawa untuk membuat kawad cam ke atas pengawal keselamatan yang ditahan itu.

Bernama difahamkan terdapat sebuah bilik dalam bangunan itu yang dibersihkan oleh lelaki berkenaan untuk dijadikan tempat tidur dengan dilengkapi sebuah almari, televisyen dan tilam, serta terdapat juga sebuah bilik air.

Turut ditemui di situ ialah sebuah motosikal berwarna hitam dipercayai milik lelaki berkenaan.

Lelaki itu dikatakan sering membawa anak-anaknya tinggal di bilik tersebut. Bagaimanapun persekitaran bangunan itu penuh dengan semak samun dan kotor kerana tidak diselenggara oleh pemilik bangunan itu.

Sementara itu seorang kenalan kepada lelaki itu ketika ditemui berkata: "Amir (nama panggilan lelaki yang ditahan) sering bekerja syif malam dan sudah setahun dia kerja di situ.

"Bangunan itu telah terbiar begitu sahaja sejak lebih tiga tahun yang lalu. Pengawal keselamatan yang bekerja di sini akan pastikan tiada orang yang ceroboh bangunan," katanya kepada Bernama.

Dalam pada itu, Pengarah Sal Group, Abd Latif Ghani menafikan bahawa bangunan berkenaan milik syarikat kumpulan itu seperti yang dilaporkan oleh media.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive