KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 23, 2008

24 JAM TEMPOH POHON PERMIT KEMPEN

Mohon permit 48 jam sebelum ceramah

MELAKA: Semua calon yang bertanding pada pilihan raya umum kali ini atau wakil mereka, perlu memohon permit 48 jam sebelum mengadakan ceramah dengan mengemukakan tempat dan kawasan ceramah jika ia diadakan di kawasan orang ramai.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, berkata langkah itu bertujuan membantu pihak berkuasa membuat penilaian dan persiapan bagi memantau perjalanan ceramah berkenaan.

“Semua pihak diminta patuh kepada undang-undang dan arahan polis. Tugas kita hanya membantu Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR),” katanya kepada pemberita selepas majlis taklimat persiapan polis Melaka menghadapi pilihan raya umum di sini, semalam.

No2umnO - Berkempen ketika musim berkempen kini perlu memohon permit. Undang undang dibuat untuk keamaan atau untuk mengekang kebangkitan. 24 jam? Macam ada yang tak kena. Siapa tak kenal polis? Aku kenal, kau kenal, semua orang kenal. Sejak bila Polis mula jaga keamanan? Kalau nak bandingkan RELA dan ANGGOTA POLIS, dah tak jauh bezanya. Berurusan dengan RELA lebih mudah selagi tiada campur aduk politik Barisan Nasional.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive