KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 23, 2008

TV3 tidak digemari dikebanyakkan tempat di Terengganu


Sticker TV3 suku tidak lagi ditampal: Hati-hati bila jurukamera masuk ke kawasan
tranungkite.net

Jurukamera stesen TV hamba UMNO nombor satu di negara ini telah menukar taktik mereka. Jika dahulu mereka hadir bagi merakamkan gambar untuk membuat liputan dengan membawa imej korporat stesen TV mereka bekerja, kini tidak lagi.

Adalah lumrah jika anda menemui jurukamera TV3 suku menampal sticker TV3 suku pada kamera video yang mereka galas diatas bahu bagi membuat rakaman acara sukan seperti bolasepak, hoki dan badminton. Tetapi bagi tujuan merakamkan gambar untuk acara/majlis politik PAS, mereka tidak lagi menampal sticker tersebut pada kamera mereka.

Penulis telah mengesan taktik penakut TV3 suku 2 kali di Terengganu. Satu semasa proses perbicaraan kes Mahkamah Suwandi dan Azman (yang ditembak Polis Yahudi dalam peristiwa Batu Buruk), dan satu lagi ketika proses penurunan bendera oleh kakitangan Majlis Bandaraya Derih Jusoh di Bulatan Batu 6, Batu 6, Kuala Terengganu.

Di kedua-dua lokasi peristiwa tersebut, jurukamera TV3 suku hadir dengan imej mengelirukan hadirin dimana mereka tidak lagi menampal sticker logo TV3 pada badan kamera video yang mereka bawa.

TV3 suku tahu mereka tidak digemari dikebanyakkan tempat di Terengganu. Lantaran mereka bimbang terjadinya pembalasan dari kalangan penyokong-penyokong PAS dan Keadilan, maka mereka menyembunyikan imej mereka setiap kali hadir ke ceramah/majlis PAS dan Keadilan.

Kepada semua petugas-petugas PAS, berhati-hati dengan taktik setan media ini. Jangan sampai mereka datang mengambil gambar dimajlis anda kemudian mereka memanupulasikan berita yang memberikan imej buruk kepada PAS dan Keadilan.

Jika perlu dan ada kesempatan, ketika Jurukamera ini leka memandang ke arah lain, balinglah sebiji batu ke kepala Jurukamera ini sebagai ingatan agar dia insaf dari terus melakukan kerja jahat melapurkan berita yang berat sebelah untuk tontonan penonton siaran berita mereka.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive