KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 15, 2008

AKU SEORANG YANG DAYUS


  • DAYUSnya aku apabila melihatkan betapa kekayaan negara di balun oleh beberapa kerat kroni kepimpinan.
  • DAYUSnya aku melihatkan sistem kehakiman Malaysia caca marba.
  • DAYUSnya aku apabila orang yang tidak bersalah di hukum dan yang bersalah terlepas pergi kerana rasuah di kalangan jabatan kehakiman.
  • DAYUSnya aku apabila ramai pemimpin yang mungkin terbabit tidak dipanggil untuk di bicarakan atas kes yang bersangkutan.
  • DAYUSnya aku apabila kepimpinan Barisan Nasional yang terlibat rasuah, tidak dibicarakan dan dilepas pergi begitu sahaja.
  • DAYUSnya aku apabila Rasuah yang kononnya mahu dihapuskan sedangkan hanya ikan bilis yang ditangkap dan dihukum.
  • DAYUSnya aku melihatkan keadaan negara sekarang sudah tidak aman dan penuh dengan jenayah.
  • DAYUSnya aku apabila melihat kebebasan kanak kanak kini terkongkong kerana kegagalan kerajaan mengenal pasti punca pencolekan yang berleluasa.
  • DAYUSnya aku melihatkan betapa ramai pendatang asing berada di kota kota melebihi penduduk tempatan.
  • DAYUSnya aku melihatkan peluang kerja di monopoli oleh pendatang asing sedangkan ramai remaja yang kekeringan pekerjaan dan terpaksa menganggur. DAYUSnya aku apabila melihat kepimpinan Barisan Nasional memonopoli kekayaan dan menyeleweng harta rakyat untuk kesenangan mereka.
  • DAYUSnya aku apabila projek koridor menelan belanja sebanyak RM1074 billion sedangkan rakyat ramai yang miskin.
  • DAYUSnya aku apabila harga minyak naik mengikut pasaran dunia sedangkan tidak turun setelah harga minyak dunia merudum.
  • DAYUSnya aku apabila melihat kegagalan kerajaan mengawal harga barangan sehingga menambahsusahkan rakyat.
  • DAYUSnya aku apabila UMNO sendiri mengutuk dan mempermainkan undang undang Islam mengalahkan penganut agama asing.
  • DAYUSnya aku apabila masyarakat majmuk di Malaysia di pecah belahkan dengan parti perkauman MIC, MCA dan UMNO.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang lidahnya berbelit belit untuk melontar pembohongan tanpa henti.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang lebih mengutamakan diri dan kroni dari rakyat jelata.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang tidak kenal erti HALAL dan HARAM di dalam Islam.
  • DAYUSnya aku mempunyai parti yang memihak kepada maksiat dan kemungkaran,
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang membazir untuk mendirikan masjid sedangkan ianya iman semakin kosong.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang kononnya berjuang untuk bangsa tetapi menghimpit bangsanya sendiri.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang kononnya mengamalkan sistem DEMOKRASI tetapi berbentuk KOMUNIS.
  • DAYUSnya aku mempunyai pemimpin yang cuba menSEKULARkan rakyat Malaysia di dalam diam diam.

Dalam sedar dan tidak, tidur dan jaga, rupa rupanya bukan aku sahaja malahan ramai lagi yang begini rupa sehinggakan keadaan berlarutan untuk ke 50 tahunnya. Untuk berubah maka Barisan Nasional dan UMNO perlu dijatuhkan demi mengembalikan maruah bangsa Malaysia yang mahu hidup harmoni, sejahtera dan aman damai. Bagaimana untuk kembalikan maruah diri dan kesejahteraan hidup?

(X) BARISAN ALTERNATIF. Undi apa sahaja kecuali BARISAN NASIONAL.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive