KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 26, 2008

DEMOKRASI PERBODOHKAN RAKYAT ....



Demokrasi negara kita mempermainkan rakyat jelata. Bukan setakat itu, ia turut mempermainkan seorang makcik yang tua yang turut menjadi calun bagi Kerusi Parlimen Kuala Terengganu. Bukan sikit tapi wang cagarannya adalah RM10,000. Kos yang tinggi dan boleh digunakan untuk membeli 2,000 buah basikal.

Parlimen Kuala Terengganu
Hj. Mohamad Sabu (PAS)
Razali Ismail (BN)
Maimun Yusuf (Bebas)


Calon Bebas ini bersaing merebut kerusi Parlimen Kuala Terengganu, Maimun Yusuf, 89, kini mula berkempen dengan berbasikal dari rumah ke rumah sambil menjual kain.

Warga emas dari Kampung Atas Tol itu, berkata menjual kain pekerjaan tetapnya sejak 15 tahun lalu sekali gus memudahkan tugasnya berkempen untuk ‘Parti Tanah Melayu Bersama Dalam Islam’ menggunakan lambang kunci.

Menurutnya, anara persediaan yang sudah dilakukannya termasuk menempah 1,000 keping poster untuk ditampal di sekitar kawasan kampung dan bandar ini serta membeli telefon bimbit membabitkan kos kira-kira RM3,000.

Menurutnya, kelmarin, dia mengupah anak rakannya, RM20 bagi mengisi borang penamaan calon kerana dia sendiri tidak tahu menulis dan membaca.

Katanya, dia mengumpul RM10,000 itu hasil jualan kain dan menerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM200 sebulan dan menolak dakwaan konon wang pertaruhan itu hasil jualan tanah pusaka.

Rujuk juga
I'm no proxy for Shahrizat'
Periasamy Nagaratnam has denied accusations that he is a proxy for Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil or that he is a supporter of the Hindu Rights Action Force (Hindraf).

No2umnO - Demokrasi negara sudah terpesong. Untuk berbohong dan membohong. Bukan lagi kejujuran perjuangan, tetapi sekadar syarat untuk bergelar 'demokrasi'. Akhirnya yang bersungguh sungguh, tertipu. Yang menipu, ketawa pecah perut.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive