KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 26, 2008

KJ Mamak?

marhaen.org
Oleh Muramatsu -

Rakan kita, Radenjowo menulis KJ bukan anak rembau dalam artikelnya: Waspada! Khairy Makhluk Perosak! sungguh menarik. Sebaliknya beliau menyebut KJ anak Pulau Pinang sambil membandingkan kulit KJ dengan iras yang ada pada Zainuddin Maidin. Ia disebut bukan isu, bila Datuk Kadir Jasin (DKJ) dan Radenjowo sendiri mengatakan KJ amat rapat dengan Kallimullah (Orang kuat media NST). Mungkin ia menjadi isu. Isu ini selalu diutarakan oleh penulis sendiri.

Siapa di luar sana boleh sahkan siapakah KJ ini?

Walaupun DKJ tidak menyebut ia sebagai isu, bila DKJ sebut bahawa NST terlebih dulu lapor dari PM(Pak Mertua KJ) tentang kumpulan Nazimuddin mendapat kuasa/milik ke atas DRB Hicom, ia mungkin menjadi isu juga. Isunya ialah, Kallimullah dan Nazimuddin adalah dari “mazhab” yang sama.

Iaitu kumpulan orang kaya yang “kecewa” kerana gagal menubuhkan cawangan India-Muslim dalam UMNO. Walaupun gagal menjadi sayap utama secara jelas, namum kumpulan ini sangat berpengaruh dalam UMNO. Terutama era rejim Mahathir. Kemunculan kumpulan ini semakin jelas mutaakhir ini, yang mana sasaran utama mereka adalah wang. Jauh sekali keadilan dan kebenaran.

Sama ada kebetulan atau tidak, tetapi sebaik sahaja DSAI dijatuhkan dengan jahatnya oleh Mahathir, kumpulan ini diberi tempat oleh Mahathir melalui kuasa jahatnya, yang mana Zainuddin Maidin dan Mohamed Nor Yaakub. Kedua-duanya tidak jauh beza dari KJ, Kallimullah dan Nazimuddin.

Apa orang melayu tak pandai jaga wang ke? Tidak heran Mahathir kerjakan Tengku Razaleigh/DSAI kerana demi kumpulan yang disebutkan ini.

Samada kita sedar atau tidak, dua orang kuat yang wujud dikeliling pinggang Menteri Kewangan (Pak Mertua KJ) ialah tidak juah beza dengan Kallimullah dan Nazimuddin. Iaitu Rezal Mareecan and Mohamed Nor Yaakub. Dua orang ini penasihat kewangan Pak Mertua KJ. Itu yang rasmi.
Yang tidak rasmi ialah KJ sendiri. Jadi tiga orang jenis ini mengepung Perdana Menteri/Menteri Kewangan Negara tercinta.

Teringat penulis tentang sejarah Melaka bilamana Memanda Mandalia belok kepada pemerintahan Melaka pada masa itu demi kepentingan peribadinya.

Lebih menarik lagi, ketika demam piliharaya melanda seluruh Negara, akhbar perdana (Utusan Malaysia) dua hari berturut (hari penamaan calon dan 25/02/2008) melaporkan tentang Mohamed Nor Yakub dimuka depan. Apakah ini tidak ada pertalian dengan kumpulan yang disebutkan di sini, iaitu Kallimullah di NST dan Zainuddin Maidin di Kementerian Kewangan?. Semua ini jika difikir secara kritikal, memang saling tali temali.

Apa istimewanya dia sebagai calun berbanding calun-calun lain? Bahkan nampaknya dia lebih hebat dari Pak Mertua KJ!.

Penulis menulis begini kerana sejarah di atas mengajar supaya berhati-hati dengan kumpulan ini yang sentiasa mengambil peluang atas apa jua cara demi kepuasan nafsu sendiri denga kaedah matlamat menghalalkan cara. Terutamanya!!!!.....yang kaya raya dan ingin terus kaya serta takut rugi jauh dari mahu berkorban untuk Negara.


Muramatsu
United Kingdom

1 comments:

Anonymous said...

Haa..KJ darah MAMAK KUTTY?
CIS patut la standard Zainuddin cendol punya otak..

Deyy" KJ Poorrrahhh... Poohhhdaah Punddek...

Posting terkini

Blog Archive