KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 29, 2008

SIAPA HEBAT? DATO' ABDULLAH DAHAN ATAU BERUK KL

Ini baru pejuang Rembau yang sebenar
rembau-hari-ini

Nak tahu pejuang Rembau yang sebenar, yang memperjuangkan nasib orang kampung di Rembau? Inilah dia anak jati Rembau yang sepatutnya menjadi ikutan pemuda Rembau masa kini. Ya ALLAH , cucurilah rahmat kepada Moyang ku Dato Abdullah bin Haji Dahan.

Nasionalisma dan reformasi ketika pemerintahan Dato Abdullah (1922–1938)

Kebanyakan kegiatan sosial dan budaya yang berkembang di merata Rembau dan seluruh Negeri Sembilan pada tahun 1920an dan 1930an adalah bertitik tolak dari aspirasi dan kejayaan Dato Abdullah bin Haji Dahan, yang menjadi Undang Rembau dari 1920 hingga 1938 dan diingati diperingkat Rembau sebagai seorang pemerintah yang berani dan pahlawan budaya moden. Cerita lanjut di Blog WAGHIH

No2umnO - Orang rembau dengan banyak adat jangan dok berbangga dengan pendekar dan perjuangan Melayu REmbau. Wak cuma nak nasihatkan ... kalau BERUK KL tu monang, pendekar entah kemano, adat ROmbou ontah kemano ..... Pepatah orang nogori tak tau boleh guna lagi ke entah .... Biar mati anak jangan mati adat. Berani ko orang rombou, untuk ubah pepatah, biar mati anak borok, jangan mati adat.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive