KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

Agenda Melayu

anwaribrahimblog
Kempen media Umno kencang dengan agenda dan survival Melayu. Tidak pula dipersoal kepada pimpinan Umno, sarjana upahan serta bala tentera BTN mengenai amanah setengah abad yang diserahkan kepada Umno untuk memelihara kepentingan Melayu!

Dalam perhimpunan 14 April di Kg Baru saya tegaskan pendirian KeADILan dan Pakatan Rakyat mempertahankan kemurnian semangat Perlembagaan Negara - menjadi Malaysia negara yang mengamalkan sistem Raja Berperlembagaan dan Demokrasi berParlimen.

Maka selaras dengan prinsip sedemikian kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama Persekutuan, hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputera tetap dipertahankan di samping jaminan memelihara hak kaum, bahasa dan agama lainnya.

Arakian gembar-gembur sekonyong-konyong kedudukan Melayu akan ranap tidak lebih dari pintasan singkat mengelak dari serangan masyarakat Melayu sendiri terhadap penguasa rakus dan rasuah yang memperalatkan isu Melayu dan DEB untuk memperkaya keluarga dan kroni!

Dan menyinggung khusus isu ekonomi saya syorkan ditelaah semula Agenda Ekonomi Malaysia. Saya yakin malahan kepentingan Melayu dan bumiputera akan lebih terjamin.

ANWAR IBRAHIM

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive