KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

Najib perlu jawab, bukan 'selindung' di bawah Akta Hasutan

harakahdaily - [...] Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata pendakwaan terhadap Raja Petra bermotifkan politik semata-mata, dalam keadaan artikel "Let's Send Altantuya Murderer To Hell" tidak langsung dibidas dan dijawab secara berfakta Najib dan Rosmah.

"Serangan Raja Petra ke atas Najib dan Rosmah tidak boleh sama sekali ditakrifkan sebagai hasutan kepada kerajaan, dalam keadaan ia tidak langsung merujuk kepada kerajaan, sebaliknya hanya peribadi dan moral Najib serta isterinya," katanya dalam satu kenyataan media.

Kata Shamsul adalah menjadi tanggungjawab moral Najib dan Rosmah untuk menjawab secara berfakta dan berhadapan dengan sebarang bentuk tuduhan ke atas mereka, dengan membuktikan sebaliknya bukan menunjukkan ketakutan mereka dengan berselindung di sebalik akta 'drakonian' tersebut.

AMK katanya menggesa agar pertuduhan ke atas Raja Petra digugurkan atas alasan pendakwaan yang tidak sempurna dan tempang memandangkan kehendak-kehendak kesalahan di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan tidak dipenuhi dengan ketat.

"Kita menggesa Najib agar bersikap 'jantan' dan terbuka untuk menerima kecaman dan kritikan," katannya.

...selanjutnya [KLIK DI SINI]

1 comments:

Anonymous said...

masalahnya.....ada jantan lg ka depa...????

haha..

Posting terkini

Blog Archive