KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

MAIPP Diminta Beri Penjelasan Mengenai Kegagalannya Bimbing Saudara Baru

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/fairus.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.buletinonline - Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Mohammad Fairus Khairuddin meminta Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) supaya memberi penjelasan mengenai kegagalannya membimbing dan menjaga kebajikan golongan mualaf di negeri itu sehingga ada yang kembali ke agam asal.

Beliau berkata Yang Dipertua MAIPP Shabuddin Yahaya perlu membuat penjelasan itu kerana kegagalan MAIPP telah memberi kesan kepada akidah seorang mualaf seperti dalam kes Siti Fatimah Tan Abdullah yang telah keluar daripada Islam setelah dibenarkan oleh mahkamah.

Katanya beliau amat sedih dan kecewa apabila membaca laporan akhbar mengenai teguran Ketua Hakim Syarie Perlis, Othman Ibrahim, yang telah mengendalikan perbicaraan kes wanita itu, bahawa MAIPP seharusnya menyelia dan membimbing golongan yang baru memeluk agama Islam.

"Saya kesal mengapa mereka boleh membiarkan perkara seperti ini berlaku dan di manakah tanggungjawab mereka terhadap golongan mualaf itu," kata Mohamad Fairus yang juga bertanggungjawab terhadap portfolio agama dalam exco kerajaan negeri....selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive