KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

Gabem mahu kerajaan kuasai kembali 100 peratus saham Bernas

Mstar - [...] Pengerusi Gabem Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mendakwa saham Bernas kini dikuasai 30 peratus oleh sebuah negara luar dan badan itu tidak mahu Bernas berkongsi kuasa dengan pihak luar berkenaan pada suatu masa kelak dalam menangani halhal berkaitan komoditi itu.

"Saham-saham Bernas, kini sebuah syarikat yang tersenarai di Bursa Malaysia, telah dibeli secara konsisten oleh pihak tertentu sehingga mereka kini menguasai 30 peratus sahamnya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Memperkasa Ekonomi anjuran Gabem di sini malam semalam.

Beliau meminta kerajaan menyediakan dana untuk membeli semula semua saham yang dimiliki oleh syarikat luar itu dan Bernas kembali dikuasai sepenuhnya oleh kerajaan.

"Ini juga untuk mengurangkan permasalahan beras selain lesen pengagihan beras diberikan secara saksama kepada bumiputera," katanya.

Abdul Rahim berkata Gabem mahu kerajaan memastikan agensi-agensi yang menjadi pelaksana Dasar Ekonomi Baru diwujudkan semula untuk kembali memainkan peranan mereka seperti PernasEdar yang mengedar bahanbahan binaan.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive