KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 8, 2008

YANG BERJUANG DIGELAR 'DALANG'

Kesemua 200 pemandu terbabit berkumpul secara aman di hadapan pejabat pengurusan syarikat itu kerana tidak berpuas hati mengenai soal gaji dan pembayaran bonus.

Mogok: 10 pemandu RapidKL dipecat
utusan

KUALA LUMPUR 7 Feb. - Rangkaian Pengangkutan Integrasi Deras Sdn. Bhd. (RapidKL) mengambil tindakan tegas dengan memecat 10 pemandu bas syarikat itu yang didakwa menjadi dalang mogok di depoh syarikat itu di Shah Alam, Ahad lepas.

Ketua Pegawai Operasi RapidKL (Bahagian Bas), Mohd. Ali Mohd. Nor berkata, hasil siasatan pihaknya mendapati dalang punca mogok tersebut dilakukan oleh 10 pemandu bas syarikat berkenaan.

“Mereka yang terbabit itu telah dibuang kerja kerana telah menghalang pemandu lain daripada bekerja pada Ahad lepas dan menghasut rakan-rakannya untuk turut sama mogok,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan RapidKL untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pemandu bas syarikat berkenaan yang melancarkan mogok tersebut.

Kesemua 200 pemandu terbabit berkumpul secara aman di hadapan pejabat pengurusan syarikat itu kerana tidak berpuas hati mengenai soal gaji dan pembayaran bonus. More...

No2umnO - Mogok kerana tidak Rapid tidak membayar KWSP sejak bila Rapid KL dan Penang beroperasi? Baru nak cerita pasal KWSP tapi berita di atas, tidak sebut pun tentang KWSP. Semuanya cerita tentang kenaikan gaji dan elaun.

Kalau dah kroni tu.....kroni juga. Dari atas sampai bawah menipu dan berbohong. Tak jemu ke mereka ni menggelembong?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive