KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 9, 2008

JPJ HANGAT HANGAT TAHI BABI



BEGINILAH keadaan bas ekspres yang terlibat dalam kemalangan di Lebuh Raya Seremban-Kuala Lumpur dekat Seremban awal pagi semalam. Gambar kecil Mohd. Arshad Razali.

Bas kemalangan ada rekod 52 saman polis
Kosmo - Bas syarikat Konsortium Bas Ekspres Semenanjung yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 265, Lebuh Raya Seremban-Kuala Lumpur membabitkan seorang anggota tentera terbunuh awal pagi semalam rupa-rupanya sudah ada 52 rekod saman polis trafik.

Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Supritendan Abd. Halil Hamzah berkata, selain itu, pemandu bas, Mohd. Shahrini Mohamad, 23, pula difahamkan baru tiga bulan memperoleh lesen.

"Dalam kejadian pukul 3.45 pagi bas ekspres dari Johor Bahru menghala ke Kuala Lumpur itu dikatakan melanggar penghadang jalan sebelum terbalik dan terjunam di kawasan tebing di tempat kejadian.

"Kemalangan membabitkan 29 penumpang itu mengakibatkan seorang mangsa terbunuh dikenali sebagai Mohd. Arshad Razali, 23, merupakan seorang anggota tentera berasal dari Johor dan lima dilaporkan parah," katanya di sini semalam. more...

No2umnO - Bahasa baiknya, Hangat hangat taik ayam dan bahasa jahat nya, Hangat hangat tahu BABI. Itu lah yang wak boleh katakan tentang sikap JPJ dan penguatkuasa. Nak salahkan operator bas ni memang patut, tapi pantang lepa diorang buat benda salah. Yang pasti, JPJ kena peka. Masa kemalangan meragut nyawa 22 orang di perak tahun lepas, bukan main lagi. Nak letak Penguatkusa di setiap perhentian lah ... nak buat itu lah ... nak buat ini lah.... Cakap memang senang, lepas tu tak buat. Kalau macam nihhh.... sampai bila pun tak selesai. 22 saman pada bas, tapi masih beroperasi? Roadtax kenderaan perdagangan dikeluarkan 3 bulan sekali. Ada yang tak kena ni.......nampaknya rasuah masih hebat di sana. Menteri apa cerita?

2 comments:

Anonymous said...

Butakan mata, pekakkan telinga, masuk ikut telinga kanan keluar ikut telinga kiri....itulah akibatnye berpaksikan DUIT dan ***IT. Pemimpin masih lena dan amat selesa...rakyat kena bertindak.

rasaBijak said...

salam wak,

wak pegi laa sarankan kat kerajaan agar diorg bayar kat jpj rm400 sebulan, daripada duk perabih kat JKKK yg makan gaji buta tu..

Posting terkini

Blog Archive