KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 18, 2008

BERAPA BANYAK BOHONG DAAAA!!!

Sains, Matematik dalam BI dikaji semula
Oleh Fazli Abdullah dan Norakmah Mat Youb
bharian

GEORGETOWN: Kerajaan akan menimbang permintaan untuk menggunakan semula bahasa ibunda dalam pengajaran dan pembelajaran subjek Sains dan Matematik di sekolah rendah, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Perdana Menteri berkata, perkara itu akan dipertimbangkan selepas kerajaan melakukan kajian terperinci mengenai keberkesanan pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris.


"Bagi lebih masa kepada kami untuk melihat keberkesanan pelaksanaan itu. Kerajaan sentiasa prihatin dan bersedia mendengar setiap permintaan rakyat.

"Bukan orang Cina saja yang minta, orang Melayu juga minta. Jadi, kita akan mempertimbangkan kedua-duanya," katanya pada sesi dialog sempena majlis perjumpaan dengan masyarakat Cina di Dewan Perhimpunan Cina Pulau Pinang di sini, semalam. (Bohong ...)

Turut hadir ialah Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon; Menteri Kewangan Kedua, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Pengerusi Dewan Perhimpunan Cina, Tan Sri Lim Gait Tong.

Abdullah berkata, kedua-dua subjek itu yang diajar dalam Bahasa Inggeris pada masa kini, perlu diteruskan untuk melihat keberkesanannya dalam tempoh percubaan.

"Ia perlu diteruskan dulu untuk satu tempoh tertentu. Kemudian ia akan dikaji dan dinilai semula," katanya.

Mengenai kekurangan guru di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC), Abdullah berkata, masalah berkenaan sudah dibincangkan di peringkat Kabinet dan kerajaan sedang berusaha menanganinya.

"Kita memang memerlukan lebih ramai tenaga pengajar untuk melatih bakal guru di SRJKC. Usaha sedang dilakukan untuk menambah bilangan guru" katanya.

Beliau turut membincangkan masalah itu bersama Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting dan percaya ia dapat diselesaikan secepat mungkin.

Menjawab soalan Pengerusi Lembaga Pengarah Yayasan Pendidikan Wawasan, Datuk Seri Stephen Yeap Leong Huat mengenai masyarakat berbilang kaum di negara ini, Abdullah berkata, kerajaan sentiasa menghormati kepelbagaian budaya, kaum dan agama rakyat kerana ia melambangkan perpaduan dan keharmonian kaum serta menjadi aset penting negara.

"Kita sentiasa meraikan semua kaum. Tidak pernah terlintas untuk meminggirkan sesiapa. Saya gembira setiap kaum di negara ini hidup dalam aman dan dapat menerima perbezaan budaya. (Bohong ....)

"Syukur kerana sepanjang saya menjadi Perdana Menteri, tidak ada pergaduhan rakyat. Malaysia masih jadi negara yang selamat dan rakyat dapat hidup dengan aman. Salah faham sikit-sikit itu biasalah, sedangkan lidah lagi tergigit," katanya.

Abdullah turut mengingatkan rakyat supaya sentiasa menghormati warga tua kerana budaya menghormati sesama manusia tanpa mengira pangkat adalah amalan masyarakat negara ini.

Perdana Menteri juga memberi jaminan lebih ramai anggota polis akan ditambah bagi meningkatkan kehadiran mereka di sesuatu lokasi demi keselamatan dan keamanan rakyat.

Barisan Nasional (BN) pada 15 Februari lalu mengisytiharkan 2008 sebagai ‘Tahun Merawat Kelantan’ iaitu respons kepada perisytiharan ‘Tahun Melawat Kelantan 2008’ yang dibuat oleh kerajaan Pas.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kempen itu bertujuan memulihkan semula keadaan negeri ini yang ‘sakit’.

Beliau berkata, kelemahan kerajaan Pas yang memerintah negeri ini sejak 1990 menyebabkan Kelantan mundur dalam semua aspek fizikal, kemanusiaan dan modal insan.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai peluang Pas di Kelantan pada pilihan raya ini, Nik Abdul Aziz optimis parti itu mampu mencapai kemenangan dengan majoriti dua pertiga kerusi.

Dalam pada itu, Abdul Hadi berkata, Pas akan mengumumkan senarai calonnya secara berperingkat mengikut negeri dalam tempoh terdekat dengan meletakkan sehingga 50 peratus muka baru di kawasan-kawasan tertentu.

Senarai calon Pas di Kedah, menurut beliau, akan diumumkan pada 21 Februari ini dan parti itu menawarkan Kedah menjadi negeri ‘kebajikan’ seperti Kelantan jika mereka menang.

No2umnO - Berapa banyak bohong lah Dollah Badawi buat di dalam satu hari. Kesian sungguh, dah lah umur dah lanjut. Masih ingat nak terus berbohong dan berbohong. Tak terlintas ke di dalam hatinya untuk taubat dan beribadat. Semoga Allah swt kembalikan diri nya segera taubat dan berhenti berbuat jahat.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive