KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 18, 2008

UTUSAN MELOYA .... WADAH BERITA BARUA UMNO

Serba ringkas berita yang dikelluarkan oleh Harakah

Rawat Umno dulu - Mursyidul Am PAS

ALOR STAR, 17 Feb (Hrkh) - Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat menyarankan Umno dan BN supaya merawat diri sendiri dan tidak perlu merawat Kelantan, kerana di sana sudah ada doktor dan hospital tersendiri dan rakyat Kelantan sihat belaka.

“Umno yang perlu dirawat, beri Al-Quran Umno tolak, beri perintah Allah Umno tolak, cerita tentang kebaikan Islam juga Umno tolak, jadi seharusnya Umno yang mesti dirawat terlebih dahulu,” katanya.

Dan berita berikut di keluarkan oleh Utusan


Kelantan tidak ‘sakit’ – Nik Aziz
utusan Meloya
ALOR STAR 17 Feb. – Kelantan tidak ‘sakit’ dan tidak memerlukan ‘rawatan’, kata Menteri Besarnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mursyidul Am Pas itu ketika mempertahankan corak pemerintahan parti pembangkang itu di Kelantan berkata, Kelantan membangun mengikut acuan sendiri.

Malah, menurut beliau, orang Melayu dan Cina di Kelantan hidup bagai adik-beradik dan menunjukkan kemesraan hidup bersama kerajaan yang berasaskan Islam.

“Rawat penyakit apa? Kalau penyakit kulit, jantung, buah pinggang, darah tinggi Kelantan ada hospital, ada doktor. Sudah lama Kelantan ada hospital ada doktor,” katanya pada sidang akhbar selepas memberikan ceramah di Kompleks Pas Kedah, di Kota Sarang Semut dekat sini malam tadi.

Turut hadir ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din dan Ketua Penerangan Pas Pusat, Mahfuz Omar.

DI dalam berita harakah, disebut Nasihat TG Nik Aziz kepada Najib untuk merawat diri Najib sendiri dan bukan Kelantan kerana Kelantan sihat walafiat. Manakala di dalam berita Utusan, lebih berceloteh tentang keadaan Kelantan yang tidak sakit. Lokasi yang sama, hari yang sama. Berita yang berlainan. Tidak terperinci. Kerana itu lah TG Nik Aziz selalu sebut dan kutuk media arus perdana yang sering tidak SIARkan apa yang beliau sebut di dalam banyak temubual.

Maka kekalkah Utusan Meloya menjadi wadah berita antara yang meloyakan di Malaysia. Aku berharap sangat agar BN dan UMNO tersungkur. Mahu kulihat apa akan jadi pada kumpulan berita yang macam ini. Adakah terus menjadi barua atau berubah mengikut arus bagai lalang atau menjadi lebih bebas di dalam membuat berita? Semuga doa dan angan angan kita ini menjadi realiti dalam sedikit masa lagi.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive