KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 28, 2008

Mashitah menyesal tak sudah ....

detikdaily

Anak kelahiran Alor Star Kedah ini pernah beberapa kali mencetuskan kontoversi dalam hal-hal agama. Diantaranya pernah mengatakan bahawa wanita dibolehkan melakukan kerja pelacuran apabila dalam keadaan darurat.

Dato’Dr Mashitah Bt Ibrahim penceramah bebas yang sebelum jatuh cinta dengan UMNO adalah seorang pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa.

Baling, Parlimen (P 016) yang diwakilinya bersempadan dengan kampung saya Keroh. Baling melakarkan sejarah yang tidak sedikit untuk diingati. Diantaranya kisah Raja Bersiong, Tunku Abdul Rahman, peristiwa Memali, tunjuk perasaan mahasiswa, komunis dan banyak lagi.

Pada pilihanraya kesebelas tahun 2004 Mashitah mengalahkan Ustaz Taib Azamudden Md Taib, calon PAS, mantan Imam Besar Masjid Negara dengan majoriti 4,229 undi.


Dua minggu yang lalu, Mashitah seperti sudah dapat menghidu bahawa ia tidak diperlukan oleh UMNO Baling lebih-lebih lagi ramai yang menganggap dengan tercicir namanya dari senarai calon adalah kerana ia ditikam oleh Azeez Rahim, Ketua Program Mat Rempit Malaysia @ Ketua Putra UMNO Malaysia.

Seorang jawatankuasa UMNO Baling memberitahu, Khairy Jamaludin menantu PM Abdullah Ahmad , kecewa dengan prestasi yang ditunjukkan oleh ‘ustazah UMNO’ ini. Prestasi yang bagaimana pada fikiran menantu PM itu ?

“Macamana nak buat kerja. Tinggal di Kuala Lumpur. Jika datang ke Baling, mesti ditemani oleh suami” marah JK itu yang mungkin kurang memahami erti 'mahram'.

Setiausaha Parlimen di JPM merupakan jawatan awal dan akhir Mashitah. Beberapa penduduk warga emas wanita yang ditemui mengibaratkan Mashitah sebagai ‘habis madu sepah dibuang'.
Tiga DUN di bawah Parlimen Baling diwakili oleh Mohd Salleh Yaakob (Bayu), Ismail Abu Bakar (Kupang) dan Abdul Aziz Sheikh Fadzir (Kuala Ketil). Ketiga-tiga mereka mewakili BN.

Dikatakan juga, ketiga-tiga mereka bermasalah sesama sendiri lebih-lebih lagi dengan Mashitah.
Bermaksud, selama ini khidmat cemerlang, gemilang dan terbilang mereka tidak kesampaian kepada golongan sasar.

Apakah tahun 2008 merupakan tahun ‘ong’ bagi Abdullah Ahmad dan seterusnya untuk BN memenangi Baling ?

Baling pernah menyaksikan peristiwa kenaikkan harga barang makanan pada tahun 1970-an. Kini penduduk Baling dihimpit sekali lagi dengan bencana buatan manusia yang diwarisi dari parti pemerintah yang sama.

Tiada banyak perubahan yang dapat dilakukan oleh Mashitah selama satu penggal memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen. Banyak masanya dihabiskan di Kuala Lumpur.

Pengundi Baling yang berjumlah 74,698 orang seperti tidak sabar-sabar untuk menggantikan beliau.

“Bukan untuk memilih Azeez ketua program Mat Rempit yang gilakan publisiti itu. Beri tepong dua kilo dan beras lima kilo, akhbar arus perdana digunakan untuk menonjolkan imejnya yang sebelum ini dikenali sebagai penjual kereta terpakai” kata adik kepada salah seorang ADUN yang ditemui.

“Kami hairan mana dia ambil wang yang begitu banyak menabur di sana-sini” kata mereka lagi.

Bilangan pengundi Melayu di Baling pada tahun 2004 adalah berjumlah 86.7%, Cina 6.34%, India 5.45% dan lain-lain1.35%. Ke mana arah tuju mereka ?

Apapun, kenyataan Mashitah untuk memegang sepenggal lagi jawatannya itu dikira sebagai “harapkan hati hendak memeluk gunung, apakah daya tangan tak sampai”.

Bagi Mashitah, ia perlu membuang dan meninggalkan segala gigi dan taringnya jika ada untuk penduduk Baling mengingati dan mensinonimkan kisahnya dengan kisah Raja Bersiong.

Beberapa penduduk Baling mengucapkan sayonara dan memberitahu saya, "Mashitah tidak sepatutnya bergelumang dengan politik rasuah dan kroni. Sudah tentu penyesalannya tidak berkesudahan".

1 comments:

Unknown said...

Apalaa korang nie. Azeez tuu boleh menderma sebab dia umur belasan tahun pun dah jadi jutawan. Usaha sendiri jual kereta. Korang tak tau kee tu? Jangan nak hentam orang sebarangan. Buat berpecah jee buat apa. Lawak betul laa... :))

Posting terkini

Blog Archive