KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 10, 2008

ANUAR MUSA KECEWA DENGAN PENGUNDI LUAR

Dengan ertikata lain, balik dengan BN, undi pada PAS. Kekecewaan beliau di lahirkan melalui temubual dan beliau turut menyatakan bahawa isu BN peringkat NASIONAL telah menyebabkan BN Kelantan gagal. Macam nak salahkan Dollah Badawi aje.

Bawa pulang pengundi luar satu kesilapan
kosmo

KOTA BHARU - Strategi membawa pengundi Kelantan di luar pulang adalah suatu kesilapan kerana mereka yang terdiri dari golongan muda gagal memberi undi kepada BN.

Demikian ujar Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Annuar Musa yang membuat kesimpulan mengenai kekalahan teruk parti itu di tangan Pas.

"Lebih 100,000 pengundi Kelantan dari luar pulang namun, mereka yang sepatutnya membantu kemenangan BN sebaliknya menjadi faktor kekalahan BN.

"Kita sudah menjalankan kempen yang baik untuk kawasan setempat tetapi pengundi luar ini pulang dengan 'virus-virus" politik dari luar yang menolak BN secara total," katanya pada sidang akhbar di kediamannya di sini semalam.

Tambahnya, pada pilihan raya 2004, golongan muda dan pengundi luar adalah faktor kemenangan BN di Kelantan namun, kali ini berlaku sebaliknya.


"Berdasarkan analisis, kita kalah teruk di saluran muda pada semua peti undi dan ini menunjukkan golongan muda Kelantan dari luar menolak BN," ujarnya.

Bagaimanapun ketika ditanya sama ada calon muda dan manifesto BN menjadi punca kekalahan, beliau menjawab:

"Bukan sebab calon, tapi fenomena politik bersifat nasional menyebabkan Kelantan turut menerima tempiasnya sementara kurangnya keyakinan terhadap BN menyebabkan situasi ini berlaku.

"Kita terima dengan hati terbuka dan ini bukanlah waktu untuk semua ahli UMNO dan BN berpecah tetapi kita perlu duduk dan fikirkan sesuatu yang mampu dibuat dengan kekuatan yang masih ada," jelasnya.

Jelas Annuar, beliau tidak pernah memikirkan kepentingan sendiri dan ketika ini tumpuan utama untuk membantu parti dan kerajaan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive